امام جمعه یزد:

رسالت رسانه ها، رهایی جامعه از جهل است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر روشنگری رسانه ها گفت: مهمترین رسالت فعالان عرصه رسانه رهایی جامعه از بی اطلاعی و جهل و ارتقاء قدرت تحلیل و تفکر شهروندان است.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری روز پنجشنبه در آیین تجلیل از مسئولان فعال در زمینه اطلاع رسانی و رسانه های برتر استان یزد اظهار کرد: یکی از توصیه های اکید امام راحل به مسئولان این بود که مسائل را بدون مبالغه به مردم اطلاع رسانی کنند، زیرا در جهل ماندن شهروندان باعث می شود تا ذهن آنان در خصوص موضوعات مختلف دچار خطا شود.

وی ادامه داد: یکی از شگردهای دشمنان نظام این است که با طرح شایعه، ذهن مردم را نسبت به موضوعات مختلف مغشوش کرده و قدرت تفکر و تحلیل اخبار ضد و نقیض را از آنان سلب می کنند.
آیت الله ناصری تصریح کرد: در تولید و انتشار اخبار، باید به گونه ای عمل شود که افزایش اطلاعات شهروندان، تعقل و پرسشگری آنان را در پی داشته باشد، در این صورت آنها به سهولت تحت تاثیر موج رسانه ای بیگانه قرار نمی گیرند.
در این مراسم حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد، حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی بافقی امام جمعه بافق و حجت ‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه به عنوان ائمه جمعه برتر استان در حوزه رسانه سال ۹۶ معرفی و تجلیل شدند.
همچنین مصطفی سالاری، فرماندار شهرستان یزد نیز به عنوان فرماندار برتر سال ۹۶ در حوزه رسانه انتخاب شد.
در این مراسم از احمد پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای یزد و احمد شیرزاد مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان نیز به عنوان مدیران برتر رسانه ای سال ۹۶ تجلیل شد.
در بخش روابط عمومی‌های دولتی از محمدرضا قانع عزآبادی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان و محمد صادقیان مدیر سابق روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد تقدیر شد.
در بخش روابط عمومی‌های غیردولتی نیز از مهدی پیشکوهی پور مدیر روابط عمومی گروه پیشگامان کویر یزد و در بخش روابط عمومی فرمانداری‌ها از محمدسجاد کلمبو مدیر روابط عمومی فرمانداری یزد به عنوان روابط عمومی‌های برتر استان در ارتباط با رسانه ها تقدیر به عمل آمد.
در زمینه مطبوعات محلی نیز از محمدمسعود ارکان مدیر مسئول روزنامه پیمان یزد به عنوان رسانه برتر در بخش فرهنگی، جواد آذرنگار مدیرمسئول روزنامه بشارت نو، رسانه برتر در بخش سیاسی، مهدی عسگری کامران مدیرمسئول هفته نامه ندای یزد رسانه برتر در بخش فرهنگی و رضا سلطان زاده مدیرمسئول هفته نامه آیینه یزد رسانه برتر در بخش سرمقاله تجلیل شد.
در بخش خبرنگاران ورزشی از علی‌محمد قادریان خبرنگار ورزشی روزنامه پیمان یزد، امید حسین‌ مرشدی خبرنگار و گوینده ورزشی صدا و سیمای یزد، علی ابوطالبی خبرنگار و گزارشگر ورزشی صدا و سیما به عنوان برترین های سال ۹۶ تجلیل شد.
همچنین در این مراسم از سید عبدالمجید قائم محمدی، داود پاک طینت و عباس ملازینلی که طی سه دوره مسئولیت مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد را بر عهده داشته‌اند، تجلیل به عمل آمد.
همچنین از تلاش‌های فرزاد فیضی مسئول واحد خبر و جانشین سابق مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد تجلیل شد.
در این نشست از ابوالفضل جعفری ندوشن رئیس سابق اداره مطبوعات و مریم موسوی کارشناس مسئول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استاننیز تجلیل شد.
در این مراسم از مدیران، سرپرستان و مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد نیز تجلیل شد.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..