معاون اقتصادی استانداری یزد:

بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات اشتغال و تولید تلاش کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان با اشاره به اینکه دستگاه‌های اقتصادی استان عملکرد خوبی در جذب اعتبارات مربوط به اشتغال داشته‌اند از مدیران بانک‌های عامل خواست تا برای پرداخت تسهیلات اشتغال و تولید تلاش کنند.

به گزارش یزدی نیوز «علی زینی وند» در این نشست که در تالار کوثر استانداری برگزار شد، گفت: لازم است مدیران بانک‌های استان در راستای تکمیل عملکرد مطلوب دستگاه‌ها برای جذب تخصیص‌های طرح‌های اشتغال‌زا، عملکرد نزدیک به ۱۰۰ درصدی در پرداخت تسهیلات داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ادامه داد: دستگاه‌های اقتصادی استان عملکرد خوبی در جذب اعتبارات طرح‌های اشتغال‌زایی فراگیر و روستایی و نیز رونق تولید داشته‌اند.
زینی وند افزود: حجم بالایی از اشتغال در بخش‌های استارت آپ ها، تاکسی‌تلفنی‌ها و حمل‌ونقل در استان وجود دارد ولی نظارت کاملی بر آن‌ها نیست و باید با پرهیز از سیاسی کردن این امر، مشکلات آن‌ها در کارگروه مرتبط بررسی تا برای بیکاران دانش‌آموخته استان، شغل ایجاد شود.
وی تأکید کرد: مگر می‌شود یزد در حوزه اینترنت و اشتغال این بخش وارد شود و جوانان بیکار دانش‌آموخته داشته باشد درحالی‌که با توجه به ظرفیت‌های استان باید شاهد رشد اشتغال در این حوزه باشیم.
زینی وند در پایان سخنان خود گفت ادامه داد: لازم است برای اشتغال‌زایی در بخش‌های تاکسی اینترنتی، ساماندهی منازل اجاره‌ای و حمل‌ونقل برنامه‌ریزی کرد تا با اتخاذ تصمیم‌های درست از افزایش بیکاری جلوگیری شود.
گفتنی است در این نشست عنوان شد: ۷۶ و نیم درصد از اعتبارات اشتغال فراگیر و ۹۵ درصد تخصیص اعتبارات اشتغال روستایی استان برای پرداخت تسهیلات به بانک‌ها معرفی‌شده است.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..