در نوروز ۹۷؛

جشنواره نوروزی آبشار بافق برگزار می‌شود

شهردار بافق از برگزاری جشنواره نوروزی آبشار بافق خبر داد و گفت: این جشنواره در نوروز ۹۷ با برنامه های شاد و متنوع و با حضور هنرمندان بومی و ملی برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوزسید علی نوروز زاده به تشریح برنامه های سومین جشنواره نوروزی بافق پرداخت و اظهار داشت: این جشنواره با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی، غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و مسافران و معرفی بیشتر ظرفیت های گردشگری این شهر در نوروزگاه بزرگ آبشار برگزار می شود که امیدواریم با  اجرای برنامه های نوروزی بتوانیم رضایتمندی شهروندان و گردشگران نوروزی را فراهم کنیم.

 
شهردار بافق، مهمترین برنامه های جشنواره  نوروزی شهرداری بافق را  شامل برپایی غرفه های نمایشگاهی از آداب و رسوم مردم شهرستان، ماهیگیری در کویر در فضایی پر شور و نشاط با عنوان مسابقه صید و صیاد، نمایش سنتی حاجی فیروز و عمو نوروز، مسابقات ورزشی، بومی و محلی اعلام کرد.
 
نوروز زاده افزود: اجرای برنامه های شاد و متنوع با حضور هنرمندان بومی و کشوری در جشن باشکوه میلاد با سعادت حضرت علی (ع) همچنین ویژه برنامه  روز بافق و گرامیداشت سالروز جمهوری اسلامی ایران در قالب جنگ های شبانه از نهم تا ۱۱ فروردین ماه برگزار می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: البته یکی از برنامه‌های جشنواره امسال، دوستی و پیوند با ایل قشقایی با عنوان «رفاقت فرهنگی با ایل قشقایی» است و برنامه‌های متنوعی در این رابطه تدارک دیده شده است.
 
شهردار بافق یکی دیگر از برنامه های جذاب جشنواره امسال را  رفاقت فرهنگی با سایر اقوام ایرانی عنوان کرد و افزود: شهروندان و مسافران نوروزی از نزدیک می توانند با سبک زندگی عشایری در سیاه چادرها، پخت نان محلی، شیرینی و غذای محلی، صنایع دستی و موسیقی سنتی ایل قشقایی آشنا شوند.
 
وی بیان کرد: ایام نوروز فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه های گردشگری و توریستی شهربافق به تمام کشور است تا هموطنان در سراسر میهن اسلامی با زادگاه شیخ محمدتقی بافقی و خاستگاه شاعر شهیر و پرآوازه، وحشی بافقی آشنا شوند.
 
نوروز زاده یادآور شد: شهر بافق طی یکی دو سال اخیر تحولات بسیار خوبی در حوزه گردشگری داشته به نحوی که شهردار بافق در سال گذشته از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان دومین شهردار فعال در حوزه گردشگری معرفی شد.
 
وی با توجه به اهمیت آئین ها، رویدادها و جشنواره ها در افزایش گردشگرپذیری شهرها افزود: بافت تاریخی و مذهبی، معادن گوناگون ، مناطق حفاظت شده کوه بافق (زیستگاه امن یوزپلنگ ایرانی ـ آسیایی و پلنگ ایرانی)، کمپ های کم نظیر کویرنوردی شن و شادن و کاراکال و تفرجگاههای شهری مانند آبشار بافق، اقامتگاه‌های بوم گردی و روستاهای خوش آب و هوا از عوامل مهم شکل‌گیری گردشگری شهری و افزایش شمار گردشگران در این شهر است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..