تربیت روحی ورزشکاران در کنار تقویت جسمی آنها مورد توجه باشد

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه آموزش دهندگان رشته‌های مختلف ورزشی باید در کنار تربیت بدنی، تربیت روحی هم داشته باشند اضافه کرد: اگر این کار صورت نگیرد کم کاری ما در عرصه ورزش است.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمد رضا ناصری یزدی در دیدار اعضای هیئت نجات غریق استان یزد با وی، با بیان اینکه هر کسی زمانی در کارش موفق است که آن را درست، از روی دلسوزی و برای رضای خدا انجام دهد اظهار داشت: کار شما غواصان به شکلی است که یک مقدار آموزشی، مراقبتی و حفاظتی است و در این صورت نیاز به دلسوزی و دقت، نیت خوب و پاک برای انجام شدن هر چه بهتر کار دارد.

 
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: اگر یک آموزش دهنده در زمان آموزش جدی و دقیق نباشد و کار ارائه مطالب را به خوبی انجام ندهد طبعاً ادای تکلیف نکرده است.
 
امام جمعه یزد تصریح کرد: ما در آموزش‌ها در هم رده‌ها اگر دقیق نبوده و دلسوزی نداشته باشیم سبب از بین رفتن جذابیت کار و عدم درک درست کارآموزان از وظایف خود در آینده می‌شود.
 
وی اضافه کرد: معنای ظاهری نجات غریق این است که شما انسان در حال غرق شدن را نجات می‌دهید، این نجات غریق به عنوان نجات یک جسم است ولی شما می‌توانید کاری مهمتر هم انجام دهید و آن هم این است که نجات غریق روحی هم در دستور کار خود داشته باشید، زیرا برخی غرق در فساد و دنیا می‌شوند.
 
ناصری یزدی با اشاره به اینکه وقتی فردی غرق در بدی‌ها و فساد شد، انسانیتش از بین می‌رود گفت: این انسان در مسیری غرق می‌شوند که مصلحت و سعادت انسان در آن نیست.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه بعضی از صفات در افرادی که ورزشکار هستند قابل رشد است تصریح کرد: به طور مثال در ورزشکاران باستانی روحیه مردانگی، شجاعت، ازخودگذشتگی رشد می‌کرد و اگر به زورخانه‌های قدیمی نگاه می‌بینید که تمامی اذکاری که به کار می‌برند، نام خدا و ائمه اطهار (ع) است.
 
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در زمان آموزش‌های خود به جوانان می‌توانید از آیات قرآن کریم استفاده کنید افزود: با این کار شما روحیه پهلوانی و جوانمردی که در گذشته وجود داشت و امروزه کم رنگ تر شده، به ورزشکاران باز می‌گردد.
 
وی خاطرنشان کرد: ورزشکار در دوران ابتدایی ورود خود به این عرصه، احساس غرور می‌کند و شما مربیان باید به شکلی کار کنید که این غرور به تواضع تبدیل شود.
 
ناصری یزدی با بیان اینکه آموزش دهندگان رشته‌های مختلف ورزشی باید در کنار تربیت بدنی، تربیت روحی هم داشته باشند اضافه کرد: اگر این کار صورت نگیرد کم کاری ما در عرصه ورزش است.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..