برگزاری یادواره شهدا به‌تعداد تمام شهیدان استان یزد

مدیرکل بنیاد شهید استان یزد با اشاره به اجرای طرح ضیافت در استان یزد گفت: بر اساس این طرح، در سالروز شهادت هر شهید یزد، یادواره آن شهید برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز احمد ابراهیمی در نشست خبری با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در این راستا اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار داده و برنامه‌های متعددی برای پیشِ‌روی خود تدوین کرده است.

 
وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های درنظر گرفته‌شده در راستای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، طرح ضیافت است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد تصریح کرد: این طرح یکی از طرح‌هایی است که به‌صورت انحصاری توسط بنیاد شهید استان یزد تدوین شده و به مرحله اجرا در آمده است.
 
ابراهیمی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، در روز شهادت تمام شهدای استان، یادواره همان شهید برگزار می‌شود و یاد و خاطره شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس گرامی داشته می‌شود.
 
وی ادامه داد: با توجه به ضرورت بیان اهداف و ارزش‌های انقلاب و شهدا به نسل جوان، در این طرح وصیت‌نامه‌های شهدا، خاطرات شهدا و سیره و زندگی آنها به شرکت کنندگان بیان می‌شود.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد به تأکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با تکریم خانواده شهدا و ایثارگران اشاره کرد و افزود: در این راستا سعی شده که با خانواده‌های تمام شهدای استان یزد دیدار و گفت‌و‌گو به‌عمل آید.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های ویژه بنیاد شهید استان یزد در راستای تکریم شهدا، ساماندهی گلزار شهدا در تمام استان است که برای سال آینده، ساماندهی گلزار شهدای خلدبرین یزد در دستور کار قرار دارد که برای این طرح ۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و تا به الآن یک و نیم میلیارد از آن مصوب شده است.
 
ابراهیمی با اعلام اینکه استان یزد سه هزار و ۶۶۸ شهید تقدیم انقلاب کرده، گفت: خوشبختانه امروز تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران به‌صورت جدی در دستور کار بنیاد شهید استان قرار دارد و یکی از اولویت‌های اصلی این اداره کل به‌حساب می‌آید.
 
وی ادامه داد: ۲۰ نفر از شهدای استان یزد را شهدای زن تشکیل می‌دهند و سعی شده که در ارتباط با این شهدا هم برنامه‌های بسیار ویژه‌ای در طول سال انجام شود.
 
وی در ارتباط با شهدای مدافع حرم استان یزد گفت: استان یزد شش شهید مدافع حرم دارد که در حال حاضر مزار مطهر ۴ تن از این شهدای والامقام در یزد و مزار دو شهید در دو شهرستان دیگر قرار دارد.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد ادامه داد: از تعداد کل خانواده‌های شهدای استان یزد هفت خانواده دارای سه شهید و ۱۳۱ خانواده دارای دو شهید بوده‌اند، همچنین ۱۲۰ خانواده نیز تنها فرزند پسر خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند.
 
وی تصریح کرد: همچنین استان یزد ۹ هزار و ۶۳۶ جانباز و ۷۵۱ آزاده دارد که ۱۷۱ نفر از این جانبازان ۷۰ درصد و ۳۳۹ جانباز هم جانبازان ۵۰ درصد هستند.
 
ابراهیمی تعداد مفقودالاثرهای استان یزد را ۱۳۲ نفر دانست و گفت: بر اساس دستور مقام معظم رهبری در سال ۷۲، تمام این شهدا مفقود الاثر اعلام شدند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..