مدیر کل میراث فرهنگی یزد خبر داد؛

برپایی ۳۰۰ غرفه صنایع دستی ویژه مهمانان نوروزی در قطب‌های گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، با اشاره به این‌که برگزاری بازارچه‌های صنایع دستی اقدامی مهم در راستای تقویت اقتصاد صنایع است، گفت: بیش از 300 غرفه صنایع دستی در قطب‌های گردشگری آماده استقبال از مسافران نوروزی می‌شوند .

به گزارش یزدی نیوز،«فاطمه دانش‌یزدی» با بیان این‌که بیش از ۳۰ بازارچه نوروزی، در نوروز ۹۷ صنایع دستی یزد را به مسافران عرضه می‌کند، اظهار کرد: یزد از استان‌های توانمند در حوزه صنایع دستی است که برگزاری این بازارچه‌ها اقدامی مهم در راستای تقویت اقتصاد صنایع و وضعیت اقتصادی هنرمندان این حوزه است .

 
وی با اشاره به نمایش زنده برخی رشته‌های صنایع دستی در این بازارچه‌ها، گفت: در این ایام صنایع دستی بومی استان نظیر سفال و سرامیک، زیلو، گلیم، ترمه و محصولات حصیر بافی به مسافران نوروزی عرضه و معرفی می‌شود .
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، با بیان این‌که ایام نوروز بهترین فرصت برای فروش، عرضه و معرفی محصولات صنایع دستی استان به گردشگران داخلی و خارجی است، افزود: با توجه به استقبال سال‌های گذشته، تلاش می‌کنیم گام‌های موثری در جهت توسعه و گسترش بازارچه‌های صنایع دستی استان برداریم .
 
این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: این بازارچه‌ها با بیش از ۳۰۰ غرفه در قطب‌های گردشگری و مکان‌های تاریخی پر بازدید هر شهرستان از ۲۸ اسفند لغایت ۱۲ فروردین ماه آماده استقبال از مسافران است .
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..