استاندار یزد تراز تجاری استان را مثبت ارزیابی کرد

استاندار یزد و رئیس کارگروه توسعه صادرات استان بابیان اینکه روند رو به رشد صادرات و تراز تجاری استان مثبت و امیدوارکننده است، گفت: آمارهای 11 ماه گمرک بیانگر این است که واردات در خدمت تأمین نیازهای اصلی و در خدمت تولید است.

به گزارش یزدی نیوزبه نقل از خبرگزاری ایرنا؛ «محمود زمانی قمی» در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با تبریک ولات حضرت زهرا (س) و روز زن بعد از ارائه گزارش عملکرد آمار واردات و صادرات گمرک گفت: بخش قابل‌توجهی از واردات برای تأمین مواد موردنیاز تولید است.

وی افزود: با تمام تلاش‌ها و مثبت بودن تراز تجاری استان، شرایط موجود رضایت‌بخش نیست و باید تلاشمان را برای پیشرفت در این حوزه مضاعف کنیم.
استاندار یزد بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای افزایش میزان صادرات و کاهش خام فروشی افزود: امکانات موجود باید به بهترین نحو برای رونق تولید و صادرات به کار گرفته شود.
زمانی قمی بعد از گزارش میز صادرات محصولات گلخانه‌ای و خیار سبز هم یادآور شد: تهدید عمده محصولات گلخانه‌ای نداشتن سند چشم‌انداز در این بخش است بنابراین باید برای محصولات صادراتی این حوزه به دنبال بازارهای هدف جدید بود.
وی ادامه داد: یکی جدی‌ترین مشکلات این بخش وجود واسطه‌های فراوان و نقش آن‌ها در تعیین قیمت‌هاست، که با تنظیم سند چشم‌انداز و برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند و ایجاد ضوابط و شرایط لازم این مشکل تا حد زیادی برطرف خواهد شد.
رئیس کارگروه توسعه صادرات استان همچنین اظهار کرد: باید تنوع کشت و تنظیم مقدار تولید با مقدار موردنیاز بازارهای داخلی و خارجی موردتوجه باشد تا مشکلی در آینده برای گلخانه داران پیش نیاید.
استاندار یزد یکی از مشکلات تولید را چشم‌وهم‌چشمی در اخذ مجوز برای یک محصول دانست و گفت: این موضوع موجب شده تا یک محصول بیش از نیاز داخل بدون بازاریابی تولید و تولیدکننده متضرر شود.
زمانی قمی بابیان اینکه هم‌اکنون با تب احداث گلخانه روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: باید برای تنوع تولیدات گلخانه‌ای در کنار توسعه گلخانه‌ها برنامه‌ریزی جدی کرد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..