امام جمعه :

سیستم آموزشی در یزد بر اساس آموزه های دینی و روش های نوین فعالیت کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: سیستم آموزشی باید بر اساس آموزه های دینی و روش های نوین تعریف شود و با برنامه ریزی مدون برای خدمت به نسل جوان فعالیت کند.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری یزدی عصر روز سه شنبه در نشست کمیته خواهران سازمان بسیج جامعه پزشکی استان با اشاره به اینکه شیوه آموزشی فعلی کارآمد نیست، ادامه داد: سیستم ، قدیمی است.

وی ادامه داد: بر اساس سیستم موجود ، دانش‌ آموزان و دانشجویان در عمل ، تدبر ، تعقل و تفکر لازم را در برنامه ها ندارند و از انجام بسیاری کارهای فکری و تحقیقاتی به دور هستند بنابراین روش موجود آموزشی باید اصلاح شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد اظهار کرد: سیستم پژوهش محور است که می تواند دانش آموزان و دانشجویان را تبدیل به افرادی محقق و اهل فکر و تحقیق کند که تحقق آن رسالتی مهم محسوب می شود.
ناصری یزدی همچنین با اشاره به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است بیان کرد: سیستم بهداشت و درمان باید در زمینه پیشگیری تلاش بیشتری انجام دهد و مردم را قبل از ابتلا به بیماری ها آگاه کند تا جامعه‌ای سالم‌ داشته باشیم.
وی به ضرورت تغییر در سبک زندگی به سمت سبک زندگی اسلامی تاکید کرد و یادآور شد: اگر اساتید پزشکی برنامه‌ای برای نوع تغذیه جامعه از کودکی تا کهنسالی تهیه کنند و عمل شود جلوی بسیاری از بیماری‌ ها گرفته خواهد شد.
استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار جمعیت ، ۳۰۰ هزار بسیجی دارد.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..