استاندار :

عملکرد ضعیف مالی دستگاه های اجرایی یزد به وزارتخانه گزارش می شود

استاندار یزد گفت: عملکرد هر دستگاهی که در جذب بودجه اسناد خزانه ضعیف عمل کند، محرمانه برای وزارتخانه مربوط به عنوان سوء مدیریت شخص مدیر در استان ارسال می شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمود زمانی قمی، روزشنبه در دوازدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به گزارش عملکرد استان در جذب بودجه اسناد حزانه اسلامی تصریح کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از امروز با کاهش فعالیت ها، نسبت به راه های جذب بیشتر اعتبار این اسناد توسط دستگاه ها تمرکز کند.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان در باره فعالیت کارگروه واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی هم اظهار کرد: دستگاه ها در واگذاری طرح ها به جذاب بودن آن ها برای بخش خصوصی هم توجه داشته باشند.
زمانی قمی تأکید کرد: بخش خصوصی دستوربردار نیست، عمدتا به دنبال سود مجموعه خودش است، به منظور کنترل نقدینگی در استان ، در طرح های نیمه تمام جذابیت ایجاد کرد تا این بخش برای مشارکت ، ترغیب شود.
وی با اشاره به لزوم تشکیل جلسه شورای برنامه ریزی در هفته آینده تاکید کرد: دستگاه هایی که در جذب اعتبارات و واگذاری طرح های نیمه تمام ضعیف عمل کنند، لزومی ندارد مورد تمجید قرار گیرند بلکه باید عملکرد ضعیف آنها به مرکز گزارش شود.
همچنین سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با تشریح برخی مشکل دستگاه ها در جذب اعتبارات اسناد خزانه، یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی فکر می کنند اعتبار اسناد تا پایان تیرماه در اختیار آنهاست به همین دلیل پروژه های کوچک ارائه می کنند.
محسن صادقیان افزود: دستگاه هایی برای جذب اعتبارات اسناد موفق هستند که پروژه های بزرگ معرفی کنند و سایر دستگاه ها باید هرچه سریعتر با تجمیع طرح های کوچک و معرفی طرح های بالای یک میلیارد ریال برای جذب اسناد اقدام کنند.
همچنین رئیس خزانه معین یزد با ارائه گزارشی از وضعیت اسناد خزانه اسلامی گفت: امسال از ۲ هزار و ۳۰ میلیارد ریال سهم استان از خزانه اسلامی، تنها ۳۰۰ میلیارد ریال آن جذب شد.
سعید نورایمانی افزود: در حالی که یزد در پایان سال ۹۵ رتبه نخست ملی جذب این اسناد را داشت.
وی تاکید کرد: مشکل اصلی در ناشناخته بودن اسناد برای مدیران دستگاه ها و عادت مجموعه ها به اجرای طرح ها با پول نقد است.
وی پیشنهاد کرد: با بازنگری در تخصیص اعتبار سال آینده ، توجه به طرح های دارای ظرفیت در تخصیص در اولویت باشد و توجه ویژه ای به مقوله اسناد تهاتر نیز انجام شود.
همچنین در این نشست گزارشی از روند تخصیص بودجه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارائه شد.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد در باره اعتبارات عمرانی گفت: این اعتبارات در سال ۱۳۹۵ ، سه هزار و ۶۹۰میلیارد ریال بود که یک هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال آن معادل ۴۷.۷ درصد تخصیص یافت.
محمدرضا نبی میبدی، افزود: سال ۹۶ این اعتبار با رشد بسیار بالایی به پنج هزار و ۹۰ میلیارد ریال افزایش یافت که تاکنون ۲هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال آن معادل ۴۶.۸ درصد اختصاص یافته است.
وی در عین حال با تأکید بر لزوم مدارای دستگاه های اجرایی با افراد شاکی به منظور کاهش شکایت از دستگاه های اجرایی، خواستار اجرای مصوبه شورای اداری برای کمک به ایتام شد.
در این جلسه گزارشی از روند واگذاری طرح های نیمه تمام ، وضعیت انتقال آب استان ، آخرین وضعیت اعتبار ابلاغی به استان ارائه شد و در پایان نیز در باره پیشنهادات کارگروه تخصصی امور زیربنایی رأی گیری شد.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..