عضو کمیسیون بودجه مجلس خبر داد؛

اختصاص ۴۴۰۰ میلیارد تومان برای کاهش هزینه‌های مستقیم سلامت مردم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از اختصاص 4400 میلیارد تومان در بودجه سال ۹۷ برای کاهش هزینه‌های مستقیم سلامت مردم و ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و پوشش دارو و درمان‌های خاص خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا تابش» نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در اولین نشست مجمع سلامت شهرستان با تأکید بر اجتماعی شدن  سلامت، گفت: بخش عمده‌ای از ۱۰ مؤلفه مهم مؤثر بر سلامت با هماهنگی دستگاه‌ها و مشارکت عمومی قابل پیگیری و مرتفع شدن است .

وی ادامه داد: در این راستا باید مسئولیت هر فرد و دستگاه مشخص و در بازه‌های زمانی معین، بررسی و روزآوری شود .

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در بودجه سال ۹۷، در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و قانون برنامه ششم توسعه برای کاهش هزینه‌های مستقیم سلامت مردم و ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و پوشش دارو و درمان‌های خاص، مبلغ ۳۷۰۰ میلیارد تومان دیده شده بود که با مصوبه مجلس افزایش به ۴۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت .

این عضو هیئت امنای دانشگاه یزد همچنین با تشریح شاخص‌های بهداشت و درمان شهرستان اردکان و برخی چالش‌های پیش رو، از مراکز آموزش عالی خواست تا برای ارائه راهکار برای برون‌رفت از برخی مشکلات و ارتقای این شاخص‌ها، با اجرای طرح‌های پژوهشی، فعالانه‌تر عمل کنند.

«هادی مقیمی» فرمانار اردکان نیز گفت: این مجمع با دستور رییس‌جمهور و براساس تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای ارتقای سلامت و هماهنگی همه دستگاهای اجرایی برای رسیدن به جامعه‌ای سالم تشکیل شده و هدف «مشارکت عمومی در حوزه سلامت شهرستان» را دنبال می‌کند .

وی افزود: مجمع سلامت شامل مؤلفه‌هایی چون مشارکت و انسجام اجتماعی و حضور فعال همه دستگاه‌هاست که باید ارتقا یابد .

فرماندار اضافه کرد: مقوله سلامت، یک موضوع همگانی است و در این مجمع، همه باید سهم خود را به خوبی ایفا کنند تا در ارزیابی سالانه بتوان پیشرفت‌های حاصل از این مشارکت عمومی را در جامعه مشاهده کرد .

مقیمی خاطرنشان کرد: پایش وضعیت سلامت مردم و یافتن راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات درمانی با استفاده از جمع‌بندی نظرات کارشناسان از جمله مهم‌ترین اهداف این مجمع است و ارزیابی‌های مداوم مشخص خواهد کرد که کدام‌ یک از عوامل برای حوزه درمان و سلامت شهرستان در اولویت قرار دارد .

  رییس مجمع سلامت شهرستان اردکان، سهم مشارکت مردم در این طرح را ۳۰ درصد و مشارکت مسئولان و نظام سلامت را به ترتیب ۴۵ و ۲۵ درصد عنوان کرد و افزود: حضور فعال و همکاری همه دستگاه‌ها در قالب کارگروه‌های مختلف شورای اداری از جمله اقداماتی است که در شهرستان انجام خواهد شد .

 
منبع:ایسنایزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..