در نشست «کتاب تأثیرگذار من» ویژه نمایشگاه کتاب استان امام جمعه موقت یزد دو کتاب برگزیده خود در حوزه اخلاق را معرفی کرد

امام جمعه موقت یزد دوشنبه شب (7 اسفندماه 96) در نشست ویژه «کتاب تأثیرگذار من» که در بخش جنبی نمایشگاه بزرگ کتاب استان برگزار شد، دو کتاب برگزیده خود در حوزه اخلاق را معرفی کرد.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام و المسلمین حسن معزالدینی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه وضعیت کتابخوانی در کشور ما مطلوب نیست، گفت: در کشوری با این پیشینه فرهنگی و بر پایه دینی که توجه ویژه‌ای به مطالعه و خواندن دارد، جای بسی تعجب است که چرا وضعیت کتاب و کتابخوانی این‌گونه است.

 وی با اشاره به اینکه باید با اجرای برنامه‌های مفید و اثرگذار فرهنگی، مردم و جوانان را به مطالعه ترغیب کرد، افزود: اجرای طرح‌هایی همچون «کتاب تأثیرگذار من» می‌تواند به افراد در شناخت منابع مفید و بهره‌گیری از تجربیات مطالعاتی دیگران کمک کند.
 حجت‌الاسلام معزالدینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سنین جوانی تجربیات موفق کتابخوانی، وی را به مطالعه علاقه‌مند کرده است، بیان داشت: کتاب‌هایی همچون «داستان راستان» از شهید مطهری، مجموعه کتاب‌های دکتر شریعتی و کتاب «سفینه‌البحار» اثر مرحوم محدث قمی، از جمله کتاب‌هایی بودند که شوق به مطالعه را در بنده ایجاد کرد.
 وی با بیان اینکه گمشده جامعه امروز، ادب و اخلاق است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد آنچه امروز می‌تواند به فضای فکری جامعه کمک کند، تزریق ادب و اخلاق و باورهای اخلاقی است و مطالعه کتاب‌هایی که بتواند به این امر کند، نیازهای مطالعاتی امروز جامعه محسوب می‌شود.
 
✴️ این استاد حوزه با معرفی نویسندگانی که از نظر وی همه آثار آنان مفید و قابل خواندن است، افزود: آثار نویسندگانی همچون مرحوم علامه محمدتقی شریعتی، استاد شهید مرتضی مطهری، امام موسی صدر و برادرش مرحوم سیدرضا صدر، علامه محمدرضا حکیمی و مرحوم شهید بهشتی به لحاظ ارزش، در سطح بالایی قرار دارد و مفاهیم کتاب‌های آنان با مرور زمان کهنه نمی‌شود.
✴️ امام جمعه موقت یزد، در پایان سخنان خود به معرفی دو کتاب از محمد اسفندیاری پرداخت و اظهار دشت: کتاب‌های «حقیقت و مدارا» و «آسیب‌شناسی دینی» جزو کتاب‌هایی است که می‌تواند در مخاطب کتاب‌خوان اثر عمیق و ریشه‌داری بگذارد.
✴️ حجت‌الاسلام معزالدینی، همچنین مطالعه کتاب «ما همه برادریم» اثر دیگر محمد اسفندیاری که به تشریح نظام اخلاقی اسلام می‌پردازد، را به حاضران پیشنهاد کرد.
 
✅ رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در ابتدای نشست «کتاب تأثیرگذار من» با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: با توجه به اینکه همه نمی‌توانند همه کتاب‌ها را بخوانند، استفاده از تجربه مطالعاتی افراد فرهیخته می‌تواند جامعه را به سمت خواندن کتاب‌های مفید و اثرگذار سوق دهد.
✅ وی افزود: مردم و به ویژه نسل جوان می‌توانند از کتاب‌های تأثیرگذار در زندگی افراد موفق و فرهیخته برای تجربه مطالعه‌ای سودمند و لذت‌بخش و در نهایت اثرپذیری از آثار اینگونه کتاب‌ها در زندگی خود، بهره بگیرند.
 
↙️ در پایان این نشست، از حجت‌الاسلام و المسلمین حسن معزالدینی، با اهدای لوح سپاس و هدیه، قدردانی شد.
↙️ گفتنی است، در نشست طرح «کتاب تأثیرگذار من» که ویژه دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان یزد و در غرفه بخش جنبی این نمایشگاه برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز یزد، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان، فرهیختگان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی حضور داشتند.

بخش نظردهی بسته شده است..