«عباس ولیزاده» کاتب قرآن کریم درگذشت

«عباس ولیزاده» کاتب قرآن کریم مرکز طبع و نشر قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سن ۵۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش یزدی نیوز عباس ولیزاده از خطاطان دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه سوم اسفندماه به دلیل ایست قلبی به دیار باقی شتافت.

 ولیزاده متولد سال ۱۳۴۴ شمسی در تهران در خانواده‌ای مذهبی و هنردوست چشم به جهان گشود و در سن ۱۵ سالگی و در دوره راهنمایی تحصیلی توسط یکی از معلمان خود علاقه‌مند به هنر اصیل و والای خوشنویسی شد. ناگزیر، عشق و علاقه شدید به هنر خوشنویسی، او را به شرکت در دوره‌های آموزشی انجمن خوشنویسان ترغیب کرد و سال‌ها تحت تعلیم اساتید برجسته قرار گرفت.

ولی‌زاده علاوه بر خط نستعلیق به خط نسخ ایرانی روی آورد و در سال ۱۳۷۸ موفق به کسب مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران شد و پس از کسب مدرک ممتاز به شغل کتابت روی آورد و کتابت کتب ادبی از جمله دیوان حافظ، دیوان باباطاهر عریان، رباعیات خیام و … را آغاز کرد و کتابت کلیات مفاتیح الجنان، منتخب مفاتیح الجنان، صحیفه سجادیه و کتب ادعیه دیگر را نیز به خط نسخ در کارنامه خود دارد.

وی با عنایت حضرت حق و کسب تجربه و مهارت‌های لازم، موفق به کتابت اولین کلام‌الله مجید در سال ۱۳۸۲ شد و تا اکنون هشت مرتبه این مصحف شریف را کتابت کرد. همچنین  از او نزدیک به ۸۴ جلد کتاب به چاپ رسیده که جزئیات مربوط به آنها در پایگاه اینترنتی www.adinehbook.com موجود است.

اهالی دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم، سوگوار فقدان این هنرمند شریف هستند و برای ایشان از درگاه خداوند متعال، مغفرت و برای برادر هنرمندشان استاد رضا ولیزاده صبر و اجر مسئلت می‌کنند.

 

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..