مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

عملیات جست و جوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی تا ۲ روز آینده متوقف است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه عملیات روز هفتم جست و جوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی پرواز تهران یاسوج به دلیل شرایط نامناسب هوا همچنان متوقف است گفت: این وضعیت تا 48 ساعته آینده ادامه دارد.

به گزارش یزدی نیوزسید علی وفایی مقدم روز شنبه اظهار داشت: عملیات صعود به کوه دنا در منطقه عملیاتی جست و جوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی یاسوج به علت بارش برف وباران در شهرستان دنا و مه و کولاک شدید متوقف است.

وی بیان کرد: انجام هرگونه عملیات صعود به شرایط آب و هوایی بستگی دارد.
افزون بر تکاوران و گروه‌های اعزامی از ارتش و سایر دستگاه‌های اجرایی ۲۵ گروه امدادی پنج نفره از مسیر کوه گل سی سخت به ارتفاعات پازن پیر حد فاصل شهرستان سمیرم و سی سخت آماده انجام عملیات جست و جو در صورت بهبود شرایط هستند.
وفایی مقدم با اشاره به اینکه امکان اعزام بالگرد به نقطه حادثه به دلیل شرایط نامساعد هوا وجود ندارد تصریح کرد: امدادگران برای رسیدن به نقطه سقوط هواپیما باید مسیر هشت ساعته سخت گذر با شیب‌های تند را پیاده‌روی کنند.
کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد پیش از این به ایرنا گفته بود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی ،ناپایداری وضعیت جوی در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج تا سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.
ولی بهره مند ابراز داشت: اوج بارش‌ها از روز دوشنبه هفته جاری هفته جاری آغاز شده و تا سه شنبه ظهر ادامه خواهند داشت.
پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان از تهران به یاسوج با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه صبح یکشنبه گذشته در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر ۷۲ پس از ۵۵ دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو ‌شد و بر اساس گزارش اورژانس کشور در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد.
این هواپیما هر روز دو پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران به یاسوج انجام می‌داد که در هر نوبت به ‌طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ مسافر را جا به جا می‌کرد.
روز سه شنبه هفته گذشته پس از ۴۸ ساعت جست و جو، لاشه این هواپیما در کوه‌های نقل در مرز بین شهرستان‌های سمیرم استان اصفهان و دنا در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد.
در روزهای چهارم، پنجم و ششم به علت شرایط نامساعد هوا و بارش برف و باران و وزش باد عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان نیمه‌تمام ماند.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..