معاون استاندار یزد:

الکترونیکی کردن گمرکات اصلی عامل تسهیل تجارت است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد، گفت: راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی و الکترونیکی کردن گمرکات که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده نقش مهمی در تسهیل تجارت داشته است .

به گزارش یزدی نیوز«علی زینی وند» آئین تکریم و معارفه مدیرکل گمرکات استان یزد با اشاره به نقش گمرک در تسهیل تجارت، اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی و الکترونیکی کردن گمرکات که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده نقش مهمی در تسهیل تجارت داشته است .

وی افزود: نحوه فعالیت تخصصی گمرک یکی از شاخصه‌های مهم حرکت به سمت توسعه و تسهیل تجارت است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد بابیان این‌که سرمایه‌گذاران خارجی در کنار موضوعاتی نظیر بانک و بیمه به گمرک و نحوه فعالیت آن نگاه ویژه‌ای دارند،‌گفت: هرچه در زمینهٔ الکترونیک کردن گمرک پیشرفت داشته باشیم شاهد رشد و توسعه بیشتر در کشور هستیم، گمرکات باید سیستم محور باشند چراکه سیستم محوری به‌سلامت، شفافیت و روان‌تر شدن امور کمک می‌کند .

این مقام مسئول در ادامه بابیان این‌که نظام تعرفه‌ای کشور به‌وسیله گمرک اجرائی می‌شود تأکید کرد: گرچه تعرفه ابزاری در دست مسئولان سیاسی است اما تعرفه‌ها به‌وسیله گمرکات اجرائی می‌شود و یکی از راهکارهای حمایت از تولید داخلی است .

وی در پایان بابیان این‌که تحولات بسیار خوبی در دولت تدبیر و امید در گمرک اتفاق افتاده است خاطرنشان کرد: باید با سایر کشورها تعامل داشته باشیم اما برخی افراد اقتصاد مقاومتی را به برآورده کردن همه نیازها در داخل کشور تعبیر می‌کنند درحالی‌که روز گذشته رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) به‌درستی بر تعامل با دنیا در سایه سیاست‌ها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی تأکید کردند .

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..