درجه شهرداری مهردشت ابرکوه با دستور وزیر کشور ارتقا یافت

شهردار مهردشت گفت: درجه شهرداری این شهر هشت هزار نفری از توابع بخش بهمن شهرستان ابرکوه با ابلاغ دستور وزیر کشور به استانداری یزد، پس از گذشت 10 سال فعالیت از درجه سه به چهار ارتقا یافت.

به گزارش یزدی نیوزمحمد رضا باقی پور روز دوشنبه در خصوص معیارهای ارتقای درجه شهرداری ها،افزود: شاخص هایی چون جمعیت، میانگین تفریغ بودجه، موقعیت جغرافیایی، اهمیت سیاسی و اجتماعی شهرها جزو مهم ترین مسائل مرتبط با درجه بندی است که در هر دوره پنج ساله مورد ارزیابی قرار می گیرد. 

وی ارتقای درجه شهرداری ها را در افزایش میزان اختصاص بودجه موثر برشمرد و افزود: در این مدت شهر مهردشت در شاخص ها ارتقایی نداشت و درجه آن تغییر نیافته بود. 
وی با اشاره به اینکه در شاخص جمعیتی کمتر شاهد افزایش بودیم، افزود: بودجه امسال پیشنهادی شهرداری به شورای اسلامی شهر با ۱۰درصد رشد به ۳۴ میلیارد ریال رسید. 
وی یادآور شد: برپایه قانون، شهرداری ها به ۱۲ درجه تقسیم بندی شدند و بر اساس آن شهری که به درجه ۱۱ ارتقا یابد، جزو کلان شهرهای ایران محسوب و از مزایای کلان شهرها بهره مند خواهند شد. 
باقی پور اظهار امیدواری کرد: با ارتقای درجه شهرداری مهردشت، زمینه ارتقای خدمات رسانی در عمران شهری و سازندگی و خدماتی بیشتری فراهم شود.
شهردار مهردشت همچنین از افزایش توسعه ناوگان موتوری این نهاد خبر داد و اضافه کرد: با پیگیری های شهرداری و شورای اسلامی یک دستگاه لودر و یک دستگاه کامیونت حمل زباله به ارزش چهار میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال خریداری شد.
وی افزود: با توجه به نیاز اساسی به واحد نقلیه و خدمات موتوری و همچنین به منظور تسریع در روند انجام پروژه های عمرانی و خدماتی ، خرید ماشین آلات جدید و بهبود تجهیزات عمرانی و خدماتی در دستور کار قرار گرفت.
باقی پور یادآور شد : هم اکنون شهرداری مهردشت دارای معاونت خدمات شهری و فنی و شهرسازی است .
شهر مهردشت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..