دبیر جشنواره خبر داد:

دریافت ۲۰۵۰ اثر در سومین جشنواره ادبی هنری رویش یزد

دبیر چهارمین کنگره شهدای دانشجو و سومین جشنواره ادبی هنری رویش استان یزد از برگزاری برنامه‌های این دوره با یاد شهید شاخص بسیج دانشجویی کشور از چهارم تا هفتم اسفندماه خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«سید حسین راسخی» امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این دوره کنگره  با یاد شهید دانشجوی مدافع حرم «شهید مصطفی صدرزاده»، از برگزاری سومین جشنواره ادبی هنری رویش استان در ذیل این کنگره با هدف شناسایی دانشجویان هنرمند و آموزش آنها و تولید آثار فاخر خبر داد.

وی با بیان این که دبیرخانه جشنواره از تیرماه امسال در دانشگاه فرهنگیان استان فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۲۵ دی‌ماه گذشته اقدام به دریافت آثار جشنواره کرده است، تصریح کرد: خوشبختانه استقبال چشمگیری را در استان از این جشنواره شاهد بوده‌ایم به نحوی که در مجموع ۲۰۵۰ اثر از ۷۰۰ دانشجو در موضوعات مختلف پذیرش شده است.

وی محورهای این دوره از جشنواره را شامل هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، هنرهای تجسمی، هنرهای ادبی، فیلم و طراحی و دوخت لیاس‌های لباس‌های ایرانی و اسلامی در ۲۰ رشته شامل نقاشی، طراحی پوستر، عکاسی، فیلم کوتاه مستند و داستانی، نماهنگ، تئاتر خیابانی، طنز یک نفره، داستان نویسی و فیلم‌نامه نویسی و غیره در ۶۰ موضوع از جمله اقتصاد مقاومتی، دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی اسلامی، آرمان خواهی و غیره ذکر کرد.

به گفته مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان از مجموع آثار دریافتی توسط دبیرخانه این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی با ۱۵۲۸ اثر بیشترین آثار را به خود اختصاص داده و پس از آن هنرهای ادبی با ۳۰۰ اثر، فیلم ۲۵۰ اثر، هنرهای آوایی ۳۰ اثر، طراحی و دوخت لباس ۲۵ اثر و هنرهای نمایشی ۱۷ اثر قرار دارند.

راسخی با اشاره به آغاز جشنواره از روز چهارم اسفندماه، از برگزاری جشنواره در مدت سه روز خبر داد و گفت: در روزهای پنجم و ششم اسفندماه نمایشگاهی از آثار ارسالی در محل دانشگاه یزد دایر خواهد شد و نهایتاً شب هفتم اسفندماه با برگزاری اختتامیه جشنواره در حضور خانواده شهید صدرزاده از برگزیدگان جشنواره تجلیل خواهد شد.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی تئاتر و فیلم و غیره در حاشیه این جشنواره نیز خبر داد و ابرزا امیدوواری کرد که با برگزاری این جشنواره به جذب استعدادهای دانشجویی و کادرسازی نیروهای در تراز انقلاب اسلامی کمک شود.

راسخی در بخش دیگری از سخنانش از شناسایی تاکنون ۱۳۰ شهید دانشجو در استان خبر داد و گفت: علاوه بر شناسایی و ثبت آثار این شهدا، تاکنون دو عنوان کتاب در رابطه شهیدان حسین بخشنده و عبداللهی به چاپ رسیده و دو کتاب دیگر نیز در دست تدوین است.

«محمدعلی سالاری» دبیر اجرایی جشنواره رویش نیز از دوران دانشجویی به عنوان یک فرصت طلایی برای پرداختن به بسیاری از فعالیت‌ها یا دکرد و گفت: متاسفانه فضای کنونی دانشگاه‌ها غالباً مانند فضایی علمی است، هر چند این فضای علمی نیز مورد نظر نظام و انقلاب نیست و لذا خیلی به موضوعات فرهنگی و هنری توجه نمی‌شود که خروجی آن نیز چیزی می‌شود که اکنون در جامعه شاهد آن هستیم.

وی در ادامه هدف اصلی برگزاری این جشنواره را صرف تجلیل از برترین‌های هنری ندانست بلکه مهمترین و اصلی‌ترین هدف را شناسایی هنرمندان مستعد دانشجویی خواند و گفت: در سه دوره گذشته جشنواره، ۷۰۰ نف دانشجوی مستعد شناسایی شده‌اند که با بسیاری از آنها ارتباط چهره به چهره برقرار شده و اموزش‌ها و حمایت‌های لازم نیز صورت گرفته است.

سالاری با بیان این که یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی تمدن سازی است، یکی از بهترین ابزارها که می‌تواند به صدور انقلاب و آرمان‌های آن کمک کند را ابزار هنر ذکر و ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین جشنواره هایی به جهت‌گیری هنر در راستای اهداف انقلاب موثر واقع شود.

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..