معاون وزیر تعاون در رویداد ملی استارتاپ دمو شهر هوشمند:

خانه‌های نوآوری و فناوری در کشور تقویت شوند

هفتمین رویداد ملی استارت آپ دمو شهر هوشمند به میزبانی گروه تعاونی پیشگامان با هدف ایجاد بستری مناسب برای تجاری سازی طرح ها، ایده ها و کشف فرصت ها برای سرمایه گذاری های مناسب با حضور معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی، معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران استان و تیم های استارت آپی در محل...

به گزارش روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان، سید حمید کلانتری معاون تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این مراسم  گفت: تغییراتی که در طول یک قرن اخیر در جهان رخ داده، با کل رویدادهای جهان برابری می‌کند و پیشرفت‌ها سرعتی فزاینده دارد.
وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد جابجایی قدرت هستیم و کشوری می‌تواند قدرت برتر باشد که دانش بیشتری داشته باشد.
کلانتری با بیان اینکه منشأ ثروت در دنیا سه عامل منابع طبیعی، منابع فیزیکی و منابع انسانی است، عنوان کرد: این منابع وقتی با یکدیگر مقایسه می‌شوند، می‌بینیم که کشورهای پیشرفته ۶۴ درصد ثروت خود را از منابع انسانی تامین می‌کنند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: این میزان در کشور ما ۳۴ درصد است و ۶۶ درصد منابع ثروت در کشور ما را هم‌اکنون منابع طبیعی و فیزیکی تشکیل می‌دهد که این روند باید تغییر کند و تلاش کنیم تا سهم منابع انسانی را افزایش دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بر عکس آنچه که می‌گویند فرزندان ما امید ندارند و به دنبال مهاجرت به خارج از کشور هستند، می بینیم که خانه‌های نوآوری و فناوری در کشور راه‌اندازی شده و جوانان بسیاری در این خانه‌ها فعال هستند.
کلانتری ادامه داد: این فعالیت‌ها برای کشور ثروت و قدرت به همراه خواهد داشت و افزایش این فعالیت‌ها، کشور را در مسیر توسعه جدی‌تر قرار می‌دهد.
وی عنوان کرد: اگر در گذشته‌ای نه چندان دور، پنج شرکت برجسته دنیا، شرکت‌های نفتی بودند، امروز پنج شرکت برجسته دنیا، شرکت‌های IT محور هستند.
همچنین حسین صابری معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس در سخنانی عنوان کرد: ۱۴کارگزار برای بازاریابی،‌ 4کارگزار برای جذب سرمایه و ۲۰ کارگزار وظیفه تبادل فناوری و رفع نیاز شرکت‌ های دانش بنیان را به عهده دارند. 
وی افزود: توجه به فن بازار تخصصی و فن بازار منطقه‌ای در بازار از مقوله های مهم بازار ایران است ولی عمده خریداران تولیدات این بخش، دولت است به گونه ای که ۶۳ درصد محصولات دانش‌ بنیان مربوط به این بخش است. 
صابری ادامه داد: اکوسیستم تولید فناوری در کشور دانشگاه، مرکز کار آفرینی، مرکز شتاب دهنده، مرکز رشد و پارک فناوری است و فن بازار در واقع برای تمرکز تحریک به تقاضا از سال ۱۳۸۳در ایران فعال شد تا شکاف تکنولوژی فناوری بین کشورها را به گونه ای پر کند.
معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس با بیان اینکه مأموریت فن بازارها به ۲ بخش توسعه شبکه و زیرساخت ها و عملیات تجاری و فناوری تقسیم می‌شود، تصریح کرد: توانمندسازی به وسیله حاکمیت ، رسالت بخش اول و بررسی خروجی‌ها در بخش دوم، قرار دارد.
صابری به فروش اختراع در بازار فرابورس اشاره کرد و یادآور شد: فروش محصولات فناورانه در بخش خصوصی نیز انجام می شود به گونه ای که یکهزار محصول از سوی شرکت های غیردولتی خریداری شده است. 
وی تصریح کرد: ۵۰ اختراع در این بازار عرضه شده که برای ۳۰ مورد قرارداد به ارزش ۲۵ میلیون دلار بسته شده است.
گفتنی است تیم های استارتاپی اکوبار، پین جاب، بازرگام و گام اینس از مرکز شتابدهنده پیشگامان و تیم های کریدور، ردیفه، باساکلاینت، اسمارت مدیکو، پخش مویرگی وتوران از استان های تهران، اصفهان و کرمان در این رویداد حضور داشتند.

بخش نظردهی بسته شده است..