نابغه قرآنی جهان اسلام میهمان آیین معنوی محفل انس با قرآن در ابرکوه

به همت بزرگ‌ترین مجتمع قرآنی کشور، محفل انس با قرآن با حضور «حنانه خَلَفی» حافظ کل و نابغه قرآنی جهان اسلام و «حامد سلطانی» قاری بین‌المللی در مصلای شهدای محراب ابرکوه برگزار شد .

به گزارش یزدی نیوز حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» امام‌جمعه ابرکوه در این مراسم که به همت بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) ابرکوه به‌ عنوان بزرگ‌ترین مجتمع قرآنی کشور و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر ابرکوه برگزار شد، پس از تلاوت آیات نور توسط حامد سلطانی، با اشاره به این که برخی از دلسوزان از ترویج و تبلیغ موسیقی در کشور ابراز گله‌مندی می‌کنند، اظهار کرد: به نظر می‌رسد انتقاد صرف نمی‌تواند راهکار عملی مقابله با این جریان در کشور باشد بلکه برای برطرف کردن این ضعف بزرگ باید تمامی دستگاه‌های اجرایی هم‌صدا شده و در برپایی نشست‌ها و محافل قرآنی بیش‌ازپیش تلاش کنند .

«حنانه خلفی» نابغه قرآنی کشورمان نیز در ادامه با پاسخ‌گویی به سؤالات قرآنی حضار، به معرفی خود و خانواده قرآنی‌اش پرداخت و گفت: خواهر بزرگم حافظ ۱۰ جزء قرآن به زبان‌های عربی و فرانسه و دو خواهر و برادر دیگرم حافظ کل قرآن هستند.

وی افزود: خودم نیز روخوانی و روان‌خوانی قرآن را از سن چهار سالگی در جامعه القرآن یاد گرفتم و بعد از آن شروع به حفظ کل کردم که این کار مدت دو سال طول کشید .

وی بزرگ‌ترین آرزوی خود را تلاوت قرآن در محضر رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: در ۲۷ آبان ۹۴ بالاخره به آرزویم رسیدم و پس از این که آیاتی را در حضور ایشان قرائت کردم، رهبر فرمودند: «صوت و لحن زیبایی داری». همچنین به من توصیه کردند که به ترجمه‌های قرآن نیز توجه کنم و به دستورات این کتاب مقدس عمل کنم؛ من نیز در راستای قولی که به رهبرم دادم هم‌اکنون ترجمه ۲۸ جزء از قرآن را آموخته و حفظ کردم .

حنانه ۱۱ ساله، هم‌اکنون دانش‌آموز کلاس پنجم ابتدایی است اما در هفته فقط یک روز به مدرسه می‌رود و سایر دروس را در محضر والدینش یاد می‌گیرد.

او همچنین برای اجرای برنامه‌های قرآنی تاکنون به کشورهای لبنان، ترکیه، عراق، سوریه، روسیه، امارات و بوسنی  سفر کرده و در مسابقات اوقاف، بسیج و حفظ کل کشور مقام اول، در مسابقات بین‌المللی امارت «احسن الاصوات» مقام سوم و در رقابت‌های حفظ کل، جزو رتبه‌های برتر شده است .

نبوغ حنانه خلافی علاوه بر حفظ کل قرآن در سنین خردسالی این است که او علاوه بر ضرب‌دری خواندن قرآن توانایی بیان اول هر صفحه از ابتدا تا انتهای قرآن، اول آیات از بالا به پایین و بالعکس، اول و آخر هر جزء، اول و آخر هر سوره، اول و آخر هر صفحه، نام سوره‌ها با شماره صفحه و مکی یا مدنی بودن را دارد، ضمن این که اگر شماره صفحه یا اول آیه‌ای برایش خوانده شود، آدرس دقیق آن آیه را در قرآن ارائه می‌کند.

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..