فرماندار:

مقدمات خاکسپاری ۲ شهید گمنام در بافق فراهم است

فرماندار بافق با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: مردم این شهرستان فردا( یکشنبه) میزبان 2شهید گمنام دوران دفاع مقدس است.

به گزارش یزدی نیوزمحمد زاده رحمانی، روز شنبه در حاشیه نشست استقبال از شهدای گمنام، با اشاره به جایگاه شهدا و سربازان گمنام در سایر کشورها،اظهار کرد: در کشورهای مختلف جهان به ویژه پیشرفته احترام خاص و ویژه ای به سربازان و شهدای گمنام خود می گذارند و یادمان هایی به یاد آنان در کشورشان برگزار می شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم ادای احترام به مقام شهدایی که با تمام وجود از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند، تصریح کرد: همه مردم باید قدردان خون شهدا به ویژه شهدایی که گمنام هستند و خانواده آنها نتوانستند پیکر مطهر شهیدشان را در موطن خود به خاک بسپارند باشیم و در مقابل عظمت آنان سرتعظیم فرود آوریم.
فرماندار بافق پیشرفت و امنیت امروز کشور را مدیون خون شهدا عنوان کرد و گفت: شهیدان با اهدای جان خود در راستای حفظ پایه های نظام اسلامی تلاش کردند و نگذاشتند ذره ای از خاک وطن به دست بیگانگان بیفتد.
زاده رحمانی ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی بین بخشی و بسیج همه دستگاه های شهرستان باید مراسم تشییع و تدفین شهدای والامقام با شکوه برگزار شود.
وی با بیان اینکه مردم این شهرستان فردا( یکشنبه) میزبان ۲ شهید گمنام است، گفت: مراسم استقبال از شهدا ساعت ۱۵ از میدان غدیر و تا امامزاده عبدالله (ع) برگزار خواهد شد.
زاده رحمانی با اشاره به اینکه پس از استقبال از این ۲ شهید والا مقام، مراسم شبی با شهدا در آستان امامزاده عبدالله(ع) برگزار می شود، افزود: بعد از آن پیکر شهیدان به مبارکه منتقل و مراسم تشییع ساعت ۱۵ روز دوشنبه از مسجد صاحب‌الزمان(عج) مبارکه به سمت پارک نطقی این روستا انجام و خاکسپاری می شود.
روستای مبارکه با بیش از چهار هزار نفر در فاصله سه کیلومتری جنوب شهر بافق قرار دارد.
شهرستان بافق در دوران دفاع مقدس ۲۵۳ شهید، بیش از ۴۳۰ جانباز و افزون بر ۸۰ آزاده تقدیم انقلاب کرده است.
شهرستان بافق مدفن ۱۴ شهید گمنام است که هشت شهید در شهر بافق، سه شهید در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی و سه شهید گمنام نیز در تپه نورالشهدا و روستای دولت آباد بافق به خاک سپرده شدند.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شرق یزد قرار دارد.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..