توزیع سه هزار تن جو یارانه ای برای تامین علوفه دام عشایر استان یزد

معاون اداره امور عشایری استان یزد گفت: سه هزارتن جو با قیمت یارانه برای تامین علوفه مورد نیاز دام عشایر استان در اختیار یکهزار و 300خانوار عشایری قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوزعلیرضا علی پور، روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مناطق عشایری ابرکوه با بیان اینکه این میزان جو توسط دولت اختصاص داده شد، افزود: به خاطر تداوم خشکسالی و فقر مراتع استان و تامین علوفه مورد نیاز دام عشایر جو توزیع شده است .

وی با اشاره به اینکه شهرستان های ابرکوه و خاتم مناطق عشایری استان هستند، ادامه داد: در ماه های دی و بهمن امسال مبلغ ۱۷میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش با سود۱۰ درصد به ۱۵۰خانوار از طریق بانک های عامل پرداخت شده است.
به گفته وی در شش ماهه دوم امسال ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های اشتغال پایدار نظیر تکمیل زنجیره های تولید گوشت قرمز، فرآورده های لبنی ، حوزه گردشگری و کشت گیاهان دارویی به خانوارهای عشایر استان پیشنهاد و پیگیری شده است.
معاون اداره امور عشایری استان تاکید کرد: هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت پنج ساله برای جبران ناشی از خسارت خشکسالی برای عشایر اختصاص داده شد.
جمعیت عشایری استان که در شهرستان های ابرکوه و خاتم زندگی می کنند، ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از ایلات بختیاری ، خمسه و قشقایی هستند که به پرورش ۱۴۰هزار راس دام سبک مشغولند که ۲۵ درصد مواد پروتئینی و ۱۵ درصد مواد لبنی استان را تولید می کنند.
مرکز شهرستان ۵۳ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
استان یزد بر اساس سرشماری آبان ماه ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵درصد در ۲۱شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند. 

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..