ضرورت فعالیت حوزه های علمیه و بسیج در عرصه هنر یزد

رئیس شورای فرهنگی عمومی استان یزد گفت: حضور طلاب و روحانیان حوزه های علمیه و بسیجیان هنرمند در امور فرهنگی و هنری برای ساخت فیلم و موسیقی مناسب در استان بسیار مهم و ضروری است.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری یزدی روز پنجشنبه در همایش اعضای مجمع عالی بسیج استان، افزود: به رغم کارهای فرهنگی خوبی که بعد از پیروزی انقلاب سلامی در ۲۲بهمن سال ۱۳۵۷در حوزه های علیمه ، بسیج و سپاه انجام شد، در بخش هنر هنوز مشکل زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: این ۲نهاد باید برای شناسایی و تربیت افراد علاقه مند و مستعد برای ورود به عرصه هنری در استان فعالیت های جدی انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، تصریح کرد: برای ساخت فیلم های سینمایی اگر از هنرمندان بسیجی و سپاهی رزمنده دفاع مقدس استفاده شود، قطعا صحنه های آن واقعی تر است و در جذب مخاطب اثر بیشتری دارد .
ناصری یزدی تصریح کرد: در حال حاضر در عرصه هنر سینما هنرمندان بسیجی و از حوزه های علمیه افرادی حضور ندارند، مجبور هستیم از کسانی در این عرصه استفاده کنیم که با مسائل دفاع مقدس آشنایی ندارند.
رئیس مجمع عالی بسیج استان تصریح کرد: از دیگر برنامه های مهمی که سپاه و بسیج باید در آن ورود کنند و خیلی هم لازم است، موضوع خوانندگی و تربیت هنرمندان در این عرصه است.
ناصری یزدی به اهمیت برنامه ریزی برای برگزاری برنامه های شاد و متنوع با رعایت جوانب شرعی در استان اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد نشاط برای مردم و جوانان یک نیاز است ولی باید دقیق و با بهره گیری از تمام ظرفیت های مناسب انجام شود.
وی از اعضای مجمع عالی بسیج استان برای اجرا برنامه ها به خصوص در عرصه اقتصاد مقاومتی به عنوان یک ضرورت در جامعه تاکید کرد.
در پایان مجمع یادشده آیین وداع با شهید گمنام در فضایی معنوی برگزار شد. 
مجمع عالی بسیج استان با حضور اقشار مختلف با هدف برنامه ریزی برای اجرای بهتر برنامه ها و ماموریت های این نهاد انقلابی در سالن غدیر یزد برگزار شد.
استان یزد دارای ۱۰ مجمع بسیج شهرستان و یک مجمع بسیج استان است.
هم اکنون ۳۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف در بسیج استان یزد عضویت دارند.
این استان بر پایه سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸هزار نفر جمعیت دارد.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..