معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قضائیه خبر داد:

وجود قریب به ۳ میلیون مصرف‌کننده موادمخدر در کشور

ـ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از وجود قریب به سه میلیون مصرف کننده موادمخدر در کشور خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز محمدباقر الفت در جمع خبرنگاران استان یزد با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه یزد پایلوت برخی از طرح های مشترک قوه قضائیه و سازمان بهزیستی است، اظهار داشت: اقداماتی که در استان یزد صورت گرفته به صورت مشترک بین دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی به ویژه بهزیستی انجام شده و نتایج مطلوبی، هم در بحث آموزش های قبل از ازدواج برای زوجین هم در حوزه پیشگیری از اعتیاد داشته است.

وی عنوان کرد: از این جهت که توانسته ایم کار مشترک هم در حوزه طلاق، هم کودکان کار و هم اعتیاد و … انجام دهیم، موفقیت های چشمگیری به دست آورده ایم که این توفیقات در گزارش هایی که به محضر رهبر معظم انقلاب ارائه می شود، مطرح خواهد شد.

الفت ادامه داد: در بحث مصرف موادمخدر، آمار قابل استنادی در کشور از حیث سن و جنس مصرف کنندگان نداریم اما آماری که می توانیم به صورت میانگین ارائه دهیم، این است که در حال حاضر قریب به ۳ میلیون مصرف کننده موادمخدر داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگاهی که قانونگذار در دهه های مختلف به موضوع اعتیاد داشته است، افزود: قانونگذار از سال ۸۹ سیاست کیفری خود را در حوزه اعتیاد تغییر داد و در ماده ۱۵ مقرر شد که همه معتادان مکلف شوند به مراکز دولتی و خصوصی برای ترک اعتیاد مراجعه کنند و گواهی تحت درمان دریافت کنند که با این گواهی دیگر تحت تعقیب پلیس قرار نگیرند.

الفت خاطرنشان کرد: دو دسته از معتادان از این گروه خارج شدند، یکی معتادان متجاهر و دیگری معتادانی که داوطلبانه راضی نمی شوند برای ترک اعتیاد مراجعه کنند که دسته دوم، دستگیر و به کمپ ها معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: قانونگذار تلاش دارد در مسیر بهبود وضعیت معتادان قدم بردارد و بعد از ترک اعتیاد آنها را توانمند کند.

الفت تصریح کرد: پیش از این، مرکز و مرجعی برای توانمندسازی معتادان وجود نداشت اما اکنون قانون، شهرداری ها را مکلف به ایجاد مراکز توانمندسازی برای معتادان بهبود یافته کرده است.

 

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..