بیش از ۴۵۰ نفر در ۱۰ ماهه گذشته از زندان‌ آزاد شدند

رئیس شوراهای حل اختلاف استان یزد گفت: بیش از ۴۵۰ نفر در ۱۰ ماهه گذشته امسال از زندان‌های استان یزد آزاد شدند.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا حداد در نشست خبری با بیان اینکه ۱۵ سال از فعالیت شوراها می‌گذرد اظهار داشت: شورای حل اختلاف در این سال‌ها عملکرد بسیار خوبی در سراسر کشور داشته است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان یزد به سه کارکرد شورای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: سه کارکرد اساسی این شورا رفع اختلافات، حل و فصل دعاوی و بحث داوری است.

وی با بیان اینکه استان یزد در بحث سازش عملکرد نسبتاً خوبی داشته است ادامه داد: در این سال‌های سعی داشتیم با انتخاب بهترین و مجرب‌ترین افراد و ریش سفیدان در محلات و غیره بتوانیم در زمینه صلح و سازش عملکرد خوبی داشته باشیم که به‌حمدالله شاهد این مسئله در استان یزد هستیم.

حداد با اشاره به اینکه اکنون سه شعبه شورا در زندان‌های استان یزد فعال هستند افزود: در ۱۰ ماهه گذشته امسال ۹۰۴ پرونده وارد شوراهای زندان‌های استان شد که بیش از ۷۰۰ پرونده منجر به سازش و تعداد ۴۵۲ زندانی آزاد شدند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان یزد به شاخص‌ترین سازش‌ها در این شورا اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۲ پرونده قصاص نفس داشتیم که با تلاش اعضا، خیرین و کارکنان منتفی و به مجازات قانونی رسیدند.

وی اضافه کرد: در ۱۰ گذشته امسال بیش از ۵۲ هزار پرونده به شورا وارد شده و ۵۴ هزار پرونده که شامل پرونده‌های سال گذشته نیز است مختومه شد.

حداد با تأکید بر اینکه شورای حل اختلاف به مردم شناسانده شود و مردم نیز به این شورا اعتماد کنند گفت: این اعتماد مردم به شوراهای حل اختلاف به نفع جامعه است اما در استان یزد با توجه به پیشینه مذهبی و فرهنگی خوبی که دارد عملکرد شورای حل اختلاف به مردم یزد شناسانده نشده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان یزد در پایان با اشاره به اینکه پذیرای همه دعاوی در استان هستیم افزود: کلیه اختلاف خانوادگی، مالی و غیره در شورای حل اختلاف پیگیری و به نوعی یک فرصت بسیار عالی محسوب می‌شود.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..