۱۲ اعدامی با مداخله شورای حل اختلاف در یزد رهایی یافتند

رییس شورای حل اختلاف دادگستری استان یزد با اشاره به نقش شوراهای حل اختلاف در کاهش پرونده‌های وارد به دستگاه قضایی، گفت: با مداخله شوراها طی دو گذشته 12 پرونده اعدام در استان یزد منجر به بخشش شدند.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا حداد» در نشست خبری همایش استانی صبر و مهربانی استان، با بیان این که در حال حاضر ۱۵ سال از عمر شوراهای حل اختلاف در کشور می‌گذرد، اظهار کرد: داوری از جمله کارکردهای شورای‌های حل اختلاف است .

وی در دسترس بودن و فعالیت دو شیفت را از جمله ویژگی‌های شوراهای حل اختلاف دانست و افزود: عدم دریافت وجه برای صلح و سازش انجام شده در شوراهای حل اختلاف از دیگر ویژگی های شوراهای حل اختلاف است .

رییس شورای حل اختلاف دادگستری استان یزد با بیان این‌که در حال حاضر سه شعبه شورای حل اختلاف در زندان‌های یزد و اردکان ایجاد شده است، گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۹۰۴ پرونده به شوراهای حل اختلاف زندان‌ها وارد شده که از این تعداد، ۷۴۲ فقره منجر به سازش شده و ۴۵۲ نفر زندانی از زندان آزاد شدند .

وی با بیان این‌که در ۱۰ ماه امسال بیش از ۵۲ هزار فقره به شوراهای استان وارد شده است،‌ تصریح کرد: از کل تعداد پرونده‌های وارده، ۵۴ هزار فقره مختومه و حدود ۲۰ درصد منجر به سازش شدند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته ۱۲ فقره پرونده اعدام به عنوان شاخص‌ترین پرونده‌های قضایی استان یزد با واسطه شوراها به بخشش منجر شده است.

حداد اظهار کرد: اصحاب رسانه باید بیش از پیش شورای‌های حل اختلاف را به مردم معرفی کنند تا مردم بتوانند بسیاری از مسائل و دغدغه‌های اجتماعی و قضایی خود را بدون پرداخت هزینه‌های دادرسی و انتظار‌های طولانی به سرانجام برسانند .

وی در پایان با بیان این‌که در فرآیند و نتیجه پرونده‌های دادگستری همیشه یک طرف ناراضی است، گفت: در بسیاری از پرونده‌های شوراهای حل اختلاف هر دو طرف راضی خواهند بود و این مهمترین ویژگی این شوراها است. 

 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..