نمایشگاه دائمی صنایع دستی در اردکان افتتاح شد

نمایشگاه دائمی صنایع دستی، روز دوشنبه طی مراسمی در اردکان افتتاح شد .

به گزارش یزدی نیوزفرماندار اردکان در این آیین با بیان اینکه هنرمندان صنایع‌دستی باید بازار هدف خود را بشناسند تا به پویایی گذشته برگردند افزود: صنایع‌دستی باید با حفظ گذشته و نماد‌ها به ذائقه مخاطب امروز خود نزدیک شود.

هادی مقیمی اضافه کرد: اگر قرار است صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی برای آیندگان ما هم باقی بماند باید با تمام توان برای هنرمندان تلاش کرد. 
این مسئول با تاکید بر ضرورت استفاده از سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی در زمینه تقویت مشاغل مبتنی بر صنایع دستی تصریح کرد: نمایشگاه صنایع دستی این امکان را ایجاد می کند تا سرمایه گذاران و تولید کنندگان زیادی با پتانسیل های این شهرستان آشنا شوند.
مقیمی با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفیت محصولات تولیدی بخش صنایع دستی افزود: اگر برند و کیفیت را حفظ کرده و بالاتر بردیم، قطعا مشتریان صنایع دستی نیز به همین نسبت، سطح بالاتری پیدا خواهند کرد و وارد بازارهای قوی تری در این حوزه خواهیم شد.
۳۰ بانوی هنرمند اردکانی با استقبال از فروشگاه دائمی صنایع دستی، کارهای هنری خود نظیر گلیم ، تابلوفرش ، میناکاری، نمددوزی ، چهل تکه دوزی ، سفال ، زیور آلات، قلاب بافی ، عروسک سازی، تریکو بافی، تابلوهای مس و معرق را در این مکان به نمایش گذاشتند .
اردکان ۹۸ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع است. 

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..