کمک به ازدواج ۲۴ هزار نوعروس نیازمند یزدی

کمیته امداد استان یزد از سال 1370 تاکنون نسبت به فراهم‌سازی زمینه ازدواج 24 هزار و 222 نوعروس تحت حمایت، ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و نوعروسان نیازمند غیر تحت حمایت اقدام کرده است .

به گزارش یزدی نیوز «محمدحسین جمالپور» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با بیان این که کمک به تأمین جهیزیه و هزینه ازدواج مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند از جمله اقدامات حمایتی این نهاد برای تحکیم بنیان خانواده است، گفت: کمیته امداد استان یزد از سال ۱۳۷۰ تاکنون نسبت به فراهم‌سازی زمینه ازدواج ۲۴ هزار و ۲۲۲ نوعروس تحت حمایت، ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و نوعروسان نیازمند غیر تحت حمایت اقدام کرده است .

وی ادامه داد: بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از سال ۷۰ تاکنون توسط این نهاد برای کمک به تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند هزینه شده است .

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان در ادامه به عملکرد بخش بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد استان در ۳۹ سال گذشته اشاره کرد و گفت: این نهاد طرح بیمه درمان مبتنی بر پزشک خانواده را به ‌عنوان نظام بیمه‌ای نوین و برتر با هدف تأمین امکانات بیمه خدمات‌درمانی اقشار نیازمند برگزید و بیش از ۲۸ میلیارد تومان برای هزینه‌های بهداشت و درمان مددجویان تحت حمایت طی این مدت پرداخت کرد .

جمال‌پور ادامه داد: هم‌اکنون هشت هزار و ۴۷۰ نفر از اقشار نیازمند جامعه تحت حمایت بیمه خدمات درمانی کمیته امداد استان یزد قرار دارند که پنج هزار و ۴۵۲ نفر از این تعداد سرپرست خانوار هستند .

وی یکی از اقدامات ارزشمند این نهاد برای گشایش مشکلات و گره‌های زندگی محرومان را اعطای وام‌های قرض‌الحسنه عنوان کرد و افزود: طی ۳۹ سال از عمر با برکت کمیته امداد ۴۷ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه کارگشایی به ۷۲ هزار و ۸۱۹ خانوار نیازمند و تحت حمایت در استان یزد پرداخت ‌شده است .

معاون کمیته امداد استان یادآور شد: ایتام، بی‌سرپرستان، ازکارافتادگان، سالمندان و بیماران ازجمله مددجویان تحت حمایت این نهاد هستند و هم‌اکنون ۲۲ هزار و ۲۷۶ خانوار با جمعیت ۳۹ هزار و ۵۵۳ نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد استان استفاده می‌کنند.

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..