فرماندار اردکان: تناسبی میان دستمزد کارگران و خدمات آنان نیست

فرماندار اردکان گفت: به نظر می‌رسد علی‌رغم اقدامات خوبی که انجام شده، هنوز تناسب درستی بین دستمزد کارگران و خدمات و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند وجود ندارد.

به گزارش یزدی نیوزهادی مقیمی روز شنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه 'کار ایمن، جامعه ایمن' با تبریک سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: مقایسه دوران پیش از انقلاب و دوره کنونی به خوبی نشان‌گر خدمات انقلاب و نظام به مردم به‌ویژه در اقشار ضعیف جامعه است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما دوران پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته کمبودهای موجود در جامعه به‌ویژه مشکلات جامعه کارگری را یادآور شد و با اشاره به شعار سال ۹۶، تاکید ویژه نظام را بر گسترش و رونق تولید دانست.
مقیمی با بیان این‌که برای رفع بیکاری، راهی به‌جز افزایش سرمایه‌گذاری و استقبال از سرمایه‌گذاران نداریم، خاطرنشان کرد: برای رونق تولید، ایجاد امنیت روانی برای سرمایه‌گذاران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
فرماندار اردکان ادامه داد: یکی از پیش‌شرط‌های امنیت سرمایه ‌گذاری، تعامل سازنده با دنیا در عین حفظ اصول اساسی نظام است که دولت تدبیر و امید با جدیت آن را دنبال کرد.
مقیمی با تاکید بر این‌که مشکل بیکاری با شعاردادن حل نمی‌شود، یکی از آسیب‌های اقتصاد کشور را تکیه بر نفت دانست و افزود: اقتصاد تک‌محصولی ضربات جبران‌ناپذیری را به جامعه ما وارد کرده است.
وی گفت: در دوره‌ای عده‌ای با سردادن شعارهای عوام‌فریبانه، میلیاردها دلار درآمد نفتی کشور را با سوءمدیریت به هدر دادند، درحالی‌که با این سرمایه‌ها امکان ریشه‌کنی بیکاری در کشور وجود داشت.
مقیمی که در جمع کارگران برگزیده مسابقه کار ایمن، جامعه ایمن سخن می‌گفت، ایمنی در کار را زمینه‌ساز سلامت کارگران و امنیت شغلی آنان دانست و گفت: کارفرمایان باید توجه ویژه‌ای به مباحث ایمنی و سلامت کارگران داشته باشند.
در ادامه این مراسم از کارگران برگزیده مسابقه با اهدای جوایزی تقدیر شد.
در ایام الله دهه فجر مسابقه کار ایمن، جامعه ایمن با حضور جمعی از کارگران شهرستان و اعضای خانواده آنها با هدف ارتقا و ترویج فرهنگ ایمنی کار و جامعه ویژه کارگران از سوی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردکان برگزار شد.
اردکان ۹۸ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع است. 

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..