نخستین دانشجویان پزشکی اولین دانشکده علوم پزشکی کشور گردهم آمدند

همزمان با یوم الله دهه فجر گردهمایی اولین ورودی دانشجویان پزشکی اولین دانشکده علوم پزشکی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «محمدحسین‌ توحیدی‌فر» در حاشیه گردهمایی دانشجویان ورودی ۱۳۶۲ علوم پزشکی یزد اظهار کرد: این گردهمایی با حضور اولین ورودی دانشجویان اولین دانشکده علوم پزشکی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۲، در یزد برگزار شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های دانشکده شهید صدوقی در سال ۱۳۶۲، افزود: ما در دانشکده‌ای شروع به تحصیل کردیم که تقریباً هیچ امکانات رفاهی، آموزشی و آزمایشگاهی نداشت.

مسئول برگزاری این گردهمایی، برخورداری از اساتید برجسته و متعهد را مهمترین ویژگی تحصیل در دانشکده علوم پزشکی صدوقی در سال ۶۲ دانست و بیان کرد: نحوه ارائه آموزش اساتید در آن زمان، انگیزه درس خواندن و فرا گرفتن علوم مرتبط را بیش از پیش در دل و ذهن دانشجویان ایجاد می‌کرد.

توحیدی‌فر در ادامه با بیان این‌که دستاوردهای علمی و پزشکی امروز کشور وام دار تلاش اساتید شاخص و برجسته دیروز است، تصریح کرد: نحوه تدریس اساتید و فراگیری دانشجویان دهه ۶۰ به نحوی بود که از یک کلاس ۳۵ نفر دیروز سال ۶۲، امروز بالغ بر ۲۷ نفر پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته‌های مختلف در حال ارائه خدمت به مردم در نقاط مختلف کشور هستند.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان یزد در پایان تقدیر از اساتید دانشکده علوم پزشکی شهید صدوقی در سال ۱۳۶۲ را مهمترین هدف برگزاری این گردهمایی عنوان کرد و گفت: پاکی، خلوص نیت و وفاداری مهمترین ویژگی دانشجویان و اساتید دانشکده علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال ۱۳۶۲ بوده است.

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..