معاون رییس جمهوری:

کار سیاسی، حوصله می خواهد، نباید خود را پیروز همیشگی بدانیم

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: کار سیاسی حوصله و تحمل زیادی می خواهد، نباید خود را در هر موقعیتی پیروز بدانیم.

به گزارش یزدی نیوزبه گزارش ایرنا جمشید انصاری، در جمع فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان یزد افزود: فعالیت سیاسی زمان بر است و از این رو باید با درایت و حوصله باشد و بسیار با حساب و کتاب عمل کرد.

وی به گلایه برخی از اصلاح طلبان از ریاست جمهوری در این نشست، اشاره کرد و اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان احزاب اصلاح طلب از ریاست جمهور، گلایه کردند در حالی که اصلاح طلبان، دولت را تشکیل ندادند آنها از یک نامزد حمایت کردند و نفر برنده انتخابات کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان بود.
معاون رییس جمهوری گفت: آقای روحانی جزو اصلاح طلبان نبود که از ایشان توقع اصلاح طلبی داشته باشیم، ایشان یک رجل سیاسی است که از ابتدای انقلاب بوده و از روی احساس تصمیم گیری نمی کند.
وی افزود: ما بین آقای روحانی و عارف ، شانس موفقیت آقای روحانی را بیشتر دانستیم بنابراین برای اینکه انتخابات را نبازیم این تدبیر سیاسی را کردیم و این تصمیم درستی بود که اتخاذ شد.
معاون رییس جمهور همچنین به ادعای برخی از جریان های سیاسی حاضر در این نشست مبنی بر بی اعتمادی مردم به ارگان های دولتی اشاره کرد و تصریح نمود: این مساله، اصلا درست نیست چون با استناد به اطلاعات فضای مجازی و بدون تحقیق گفته شده که مثلا مردم در زلزله اخیر به نهادهای دولتی اعتماد نکرده و جای آن به سمت افراد سرشناس رفتند در حالی که طی تحقیق و آمار رسمی که انجام شد همه کمک های جمع آوری و ارسال شده توسط اشخاص مطرح به پنج درصد هم نمی رسید و بیش از ۸۵ درصد مربوط به هلال احمر بود، ما نباید گزارش های فضای مجازی را مبنای قضاوت قرار دهیم .
وی همچنین به گلایه های مطرح شده در مورد استخدام های آزمون ادواری اشاره کرد و یادآور شد: در آزمون ادواری، چون دیوان عدالت اداری تصمیم ما را ابطال کرد لذا بعد از آن امکان تبدیل وضعیت نبوده و این دستور، عین حکم قانون است .
انصاری ادامه داد: در مورد تقاضای استخدام در نهادهای دولتی نیز متاسفانه هر کس که به دانشگاه می رود با آرزوی استخدام در دولت است در حالی که از ۲۶ میلیون نفر نیروی انسانی فعالی که در کشور وجود دارد ۲۳ میلیون شاغل هستند و سه میلیون هم بیکار داریم و از مجموع این ۲۳ میلیون نفر هم ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در نهادهای دولتی شاغل هستند.
وی ادامه داد: این آمار، ۱۰ درصد تعداد شاغلین کشور است و بیش از ۹۰ درصد در بخش خصوصی فعالیت دارند که باید به این واقعیات در کشور توجه کنیم، امکان ندارد همه این افراد بتوانند در ارگان های دولتی استخدام شوند.
وی اضافه کرد: هر چند این دولت به اشتغال جوانان اعتقاد دارد و پیگیر آن هم هست اما فشارها در این زمینه زیاد است و تلاش ها را تحت تاثیر قرار می دهد و البته حل این مشکلات وظیفه ماست و آن را حل خواهیم کرد.
در این نشست نمایندگان احزاب سیاسی و تعدادی از فعالان سیاسی،اجتماعی و فرهنگی استان یزد ضمن ارائه نظرات خود، سوالاتی مطرح کردند.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..