صنعت کاشی و سرامیک استان یزد ‌بهره‌وری بالایی دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: صنعت کاشی و سرامیک استان یزد نسبت به متوسط کشوری دارای بهره‌وری بالاتری است.

به گزارش یزدی نیوزحمیدرضا نصیری‌زاده در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که در سالن اندیشه استانداری یزد برگزار شد با اشاره به اینکه ۱۸ درصد از ستاده صنعت به کاشی و سرامیک اختصاص داده شده است اظهار داشت: ۱۳ درصد از کارگاه‌های استان و ۳۱ درصد از شاغلان و کارکنان و همچنین ۵۴ درصد از ارزش صادرات در سال ۹۳ در بخش صنعت کاشی و سرامیک استان یزد صورت گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد خاطرنشان کرد: صنعت کاشی و سرامیک استان یزد نسبت به متوسط کشوری دارای بهره‌وری بالاتری داشته که نشان از فعالیت‌های بسیار خوب در این زمینه در استان است.

وی با بیان اینکه صنعت نساجی استان یزد دارای سهم ۷.۲ درصدی از تولیدات صنعتی استان است اضافه کرد: با توجه به شاخصه‌های ارائه شده، این صنعت نسبت به متوسط کشوری از کارایی کمتری برخوردار است.

دبیر ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با اشاره به اینکه صنعت فولاد ۴۶ درصد از تولید و تشکیل سرمایه ثابت استان یزد را به خود اختصاص داده است گفت: ۹۰ درصد از سرمایه‌های استان در سال ۹۲ به این بخش داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد ادامه داد: سهم ۸۱ درصدی از اشتغال استان یزد در بخش معادن سنگ آهن است و از لحاظ استخراج در استان ۶۶ درصد است.

وی در پایان به شاخصه‌های بخش کشاورزی در استان یزد اشاره کرد و اظهار داشت: تولید به تعداد بهره‌وری در استان یزد ۴ تن بوده که نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..