یزد پس از زلزله!

معاون خدمات شهری شهرداری یزد از تعریف سناریوی زلزله‌ای شدید برای شهر یزد در راستای پیش‌بینی زیرساخت‌های مورد نیاز برای خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«حسین صالحیان» در جمع خبرنگاران یکی از مدیریت‌های زیرمجموعه معاونت خدمات شهری را حوزه مدیریت بحران ذکر کرد و گفت: بیشترین موضوعاتی که در این مدیریت مورد اهتمام است مباحثی مانند زلزله، سیل و آبگرفتگی معابر است که در کارگروه‌های مختلفی پیگیری می‌شود.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته در این مدیریت تعریف سناریوی زلزله با شدت بالا در شهر یزد است که براساس آن پیش‌بینی می‌شود در صورت وقوع، بیش از ۲۰ درصد از مردم زیر آوار بمانند که چهار پنجم باقیمانده قاعدتاً در حال امدادرسانی هستند و شاید یک چهارم از این تعداد نیز نیاز به اسکان موقت داشته باشند.

صالحیان ادامه داد: در همین راستا نیز ایجاد یکسری سکوهای نشیمن در پارک‌ها  و تهیه سرویس‌های بهداشتی و حمام سیار برای استفاده در مواقع بحرانی در دستور شهرداری قرار گرفته و  در بودجه سال ۹۷ نیز اعبتری برای این امر دیده شده است.

وی در مورد موضوع آب‌های سطحی و آبگرفتگی معابر در هنگام بارندگی‌ها نیز گفت: تنها در چهار سال گذشته تعداد ۳۴۰ حلقه چاه جذبی در نقاط مختلف شهر یزد در این رابطه حفر شده است، ضمن این که در مواقع لازم نیز نیروهای خدوم آتش‌نشانی و دیگر ارگان‌های مرتبط نیز در این رابطه خدمات لازم را ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام گرفته در سازمان آرامستان‌های شهر به عنوان یکی دیگر زیرمجموعه‌های این معاونت، مدیریت در این سازمان را با توجه به ازدحام فوق العاده بالای برخی آرامستان‌های شهر همانند مدیریت بر یک شهر کوچک خواند.

معاون خدمات شهری شهرداری در ادامه اعلام کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان یک باب سالن ویژه مراسم‌ها در خلدبرین بازسازی و فراهم شده که خانواده‌های متوفیان می‌توانند به صورت رایگان از آن بهره گیرند .

وی ابراز امیدواری کرد که شهروندان از این مکان که دارای سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و سیستم صوت مناسبی است، استفاده لازم را داشته باشند .

صالحیان با اشاره به تدارک یک فضایی مانند پارک در مجموعه‌ی خلدبرین، از دیگر اقدامات در دستور کار این سازمان را ساماندهی گلزار شهدا با همکاری بنیاد شهید و همچنین طراحی ورودی اصلی خلدبرین ذکر کرد .

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..