استاندار یزد:

شرکت‌های دانش‌بنیان مسیر مناسبی برای کاهش بیکاری هستند

«محمود زمانی قمی» در نشست با شرکت‌ها، استارتاپ ها و فعالان حوزه ICT استان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با اشاره به اینکه دیگر صنایع سنتی ما نمی‌توانند پاسخگوی بخش اشتغال باشند؛ گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان مسیر مناسبی برای کاهش بیکاری هستند.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری یزد؛ شب دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه، استاندار یزد در نشست با شرکت‌ها، استارتاپ ها و فعالان حوزه ICT استان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، ضمن تبریک بهار انقلاب و سالگشت پیروزی نهضت بزرگ اسلامی ایران بیان کرد: در آستانه چهل‌سالگی عمر بابرکت انقلاب قرارگرفته‌ایم و طبیعتاً تکالیفی متفاوت با گذاشته بر عهده ماست.

«محمود زمانی قمی» افزود: اولین تکلیف این است که نشانه‌های چهل‌سالگی و بلوغ در رفتار همه متصدیان و همه دلدادگان و پیروان این نهضت بزرگ به‌خوبی دیده شود.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: در ساحت‌ها و حوزه‌های مختلف امیدواریم این بلوغ به ظهور برسد و با شرایط و حساسیت‌های پیش رو برای بزرگداشت این ایام تمام توان و تدبیر را به کارخواهیم گرفت.
زمانی قمی ادامه داد: استان یزد از قدیم در حوزه تلاش، توسعه و مسائل اقتصادی یکی از بنیان‌گذاران بخشی از صنایع در کشور ازجمله صنعت نساجی محسوب می‌شود.
وی گفت: یزد دومین رتبه معدنی کشور را دارد و صنایعی که در حوزه معدنی در استان یزد شکل‌گرفته بسیار چشمگیر و قابل‌توجه است تا جایی که ۵۰ درصد از کاشی و سرامیک ایران در این استان تولید می‌شود.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان افزود: آنچه امروز تمام ارکان کشور بر آن توافق دارند رونق دادن به حوزه اقتصاد از طریق رونق تولید برای مقابله با بیکاری است.
وی افزود: آنجایی که همه چشم دوختند تا مشکل بیکاری کاهش پیدا کند صنایع سنتی ما نمی‌توانند پاسخ این بخش را بدهند و شرکت‌های دانش‌بنیان مسیر خوبی برای حل این موضوع است.
استاندار یزد یادآور شد: یکی از رفتارهای خوبی که در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب دولت و کشور از خود نشان داد شکستن پوسته مدیران مسن در بدنه اجرایی کشور بود و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نماد این حرکت منطقی در کشور است.
زمانی قمی گفت: اگر این مدل و نسخه در سایر دستگاه‌ها نیز پیروی شود که خوشبختانه در برخی موارد شاهد آن هستیم، می‌توانیم امیدواریم باشیم تا با نسل سومی‌ها ارتباط مناسب برقرار کنیم.
وی اظهار داشت: نسل سومی‌ها می‌توانند با مدیران جوان‌تر ارتباط برقرار کنند تا بتوانیم از حریم انقلاب و نهضت با امید به ارزش‌هایی که آن‌ها می‌تواند دفاع منطقی را از کشور داشته باشد دیده شود.
استاندار یزد در پایان سخنان خود بیان کرد: استان یزد در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالان بسیار توانمندی در سطح کشور دارد و امیدواریم با بهره‌مندی هر چه‌بهتر از این ظرفیت‌ها یزدی آبادتر داشته باشیم.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..