معاون اقتصادی استاندار یزد:

جایگاه‌سازی مناسب شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور ضروری است

معاون توسعه و هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان صاحب ایده، از حلقه‌های اصلی اقتصاد کشور هستند که اگر این حلقه تقویت نشود و مورد بی‌توجهی قرار گیرد، نقطه آسیب اقتصاد کشور خواهد شد .

به گزارش یزدی نیوز«علی زینی‌وند»‌ در  تور فناوری متخصصان شرکت ملی گاز ایران از پارک علم و فناوری یزد که با حضور مدیر عامل شرکت گاز استان، معاون فناوری و نوآوری پارک، متخصصان صنعت گاز و مدیران عامل شرکت‌های فناور در مرکز فناوری اقبال پارک یزد برگزار شد، با اشاره به ضرورت جایگاه‌سازی مناسب شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور تصریح کرد: بحث شرکت‌های دانش بنیان در کشور بحث جدیدی است اما آمارهای بسیار امیدوار کننده‌ای از پیشرو بودن و روند رو به رشد آنها وجود دارد که مایه مباهات است .

وی  روحیه لطیف و نداشتن ثروت را از ویژگی‌های جوانان صاحب ایده و خلاق  دانست که برخورد بد مدیران و بوروکراسی اداری می‌تواند باعث بی انگیزگی در آن‌ها می‌شود .

زینی‌وند اضافه کرد: اگر انتظار داشته باشیم که صاحبان ایده، ساخت کارخانه و تولید را برعهده بگیرند و تولیدکنندگان و صنعتگران خودشان در خلق ایده فعال باشند، در توسعه اقتصاد راه به جایی نخواهیم برد .

وی با تقدیر از شرکت ملی گاز ایران به دلیل ایجاد فن بازار تخصصی صنعت گاز و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، فن بازار را دارای نقش موثری بین تولید‌کننده و شرکت‌های دانش بنیان دانست و بر تقویت فن بازارهای تخصصی در سازمان های دولتی تاکید کرد .

این مسئول در پایان قول مساعدی جهت تسهیلگری در این حوزه و کمک به شرکت‌های دانش بنیان داد و ابراز  امیدواری کرد: با برگزاری تورهای فناوری، کسانی که توان خلق ایده دارند بتوانند برای جامعه اشتغال‌زایی و ثروت‌زایی کنند .

«داریوش پورسراجیان» رییس پارک علم و فناوری یزد نیز در این جلسه با ارائه تاریخچه‌ای از فعالیت پارک یزد، اظهار کرد: باور به توسعه اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی مبتنی بر دانش، اساس شکل‌گیری پارک‌های علم و فناوری بوده است و در حال حاضر ماموریت و مزیت اصلی پارک ها، مباحث توسعه بازار است که شرکت‌های فناور نیز باید آن را در اولویت قرار دهند .

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان با سه چالش مالکیت، ارزش‌گذاری و توسعه تقاضا در بازار مواجه هستند که خوشبختانه همه این چالش‌ها در قالب فن بازارها می‌توانند مرتفع شود .

پورسراجیان با بیان این که سیاست فن بازارها متمرکز بر توسعه بازار است، ایجاد فن بازارهای تخصصی را نشانه عزم و جدیت صنعت در همکاری با شرکت های فناور دانست .

رییس پارک فناوری یزد در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری تور فناوری متخصصان شرکت ملی گاز ایران از پارک یزد، دارای آثار مثبت و ارزنده بوده و به عنوان الگوی همکاری شرکت‌های دانش بنیان و سازمان ها در یزد و سایر استان‌های کشور باشد .

در ادامه این جلسه همچنین مدیر عامل شرکت گاز استان یزد، معاون فناوری و نوآوری پارک یزد و رییس امور تخصصی و بازرگانی شرکت ملی گاز در خصوص اهداف، ضرورت و نحوه همکاری شرکت‌های دانش بنیان با شرکت ملی گاز ایران سخنرانی کردند .

گفتنی است، رویداد تور فناوری متخصصان شرکت ملی گاز ایران از پارک علم و فناوری یزد، طی دور روز با برگزاری جلساتB 2   متخصصان صنعت گاز با شرکت‌های دانش‌بنیان، پنل تخصصی و ارائه گزارش‌های انجام شده از جلسات پیگیری شد.

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..