عمر عمده تجهیزات کارگاهی دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد بیش از ۴۰ سال است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد گفت: عمر عمده تجهیزات کارگاهی دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد بیش از ۴۰ سال است.

به گزارش یزدی نیوزسیدحیدر میرفخرالدین در دیدار دانشگاهیان استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد که به مناسبت با اشاره به اینکه این دانشگاه الان جزو سه دانشگاه بر‌تر فنی و حرفه‌ای کشور مطرح است، اظهار داشت: امسال بالغ بر پنج هزار و ۷۰۰ دانشجو جذب کردیم که ۳۵ درصد افزایش جذب بوده است.

وی از تحصیل ۱۳ هزار دانشجو در این دانشگاه خبر داد و گفت: یکی از دلایل استقبال از این دانشگاه، افزایش رشته‌هایی است که متناسب با نیاز جامعه و صنعت بوده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد افزود: جدای از اینکه ما رشته‌های جدیدی داشتیم، ظرفیت را افزایش ندادیم وامسال با‌‌ همان ظرفیت اعلام شده از سوی سازمان سنجش فعالیت می‌کنیم.

میرفخرالدین بیشترین ورودی‌های این دانشگاه را بعد از یزد از اصفهان، فارس و کرمان دانست و گفت: خروجی‌های این دانشگاه هم بیشتر در استان یزد باقی ماندند.

وی از کمک خیران به این دانشگاه خبر داد و گفت: خوشبختانه توانستیم ۷۲ میلیارد ریال کمک از خیران جذب کنیم که بتوانیم زیرساخت‌ها را افزایش دهیم و زمینه بهبود فعالیت‌ها را فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد ادامه داد: تا ترم قبل به تمام دانشجویان روزانه و شبانه توانستیم خوابگاه بدهیم ولی این ترم به دلیل افزایش جذب به دانشجویان شبانه هنوز نتوانستیم خوابگاه ارائه کنیم.

میرفخرالدین خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد یکی از افتخاراتش این است که تقریبا فارغ التحصیل بیکار نداریم و الان به گونه‌ای اشتغال منفی هم داریم.

وی از برگزاری نخستین دوره مسابقات بین المللی «کن استراکشن» در استان یزد خبر داد و گفت: در این دوره از مسابقات توانستیم رکورد گینس در ساخت بزرگ‌ترین سازه کنسرو ماهی جهان را بشکنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: علیرغم تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته، الان با کمبود امکانات و بودجه روبرو هستیم و خیلی از تجهیزات ما مربوط به ۴۰ سال قبل است.

میرفخرالدین عدم توجه کافی رسانه‌ها را یکی دیگر از مشکلات موجود دانست و گفت: در مسابقات کن استراکشن پوشش رسانه‌های خارجی بسیار بهتر و بیشتر از رسانه‌های داخلی بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه استقبال خانواده‌ها از این دانشگاه و هنرستان‌ها افزایش پیدا کرده ولی هنوز جای کار بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد و باید اهمیت توجه به رشته‌های فنی به خانواده‌ها به صورت ویژه بیان شود.

محمدرضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره) یزد هم در این دیدار با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی یزد اولین دانشگاه بعد از انقلاب ایران بود، اظهار داشت: ما ویترین خدماتی هستیم که در طول این سال‌ها انجام شده است و در طول این سالها اقدامات بسیار ارزشمندی در این زمینه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: الان اقدامات حوزه سلامت در استان یزد به صورتی انجام شده که الان در این حوزه از هر کجای کشور حوزه سلامت استان یزد را به عنوان نمونه معرفی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) با اشاره به اینکه این دانشگاه در طول سال میزبان بیماران از استانهای مختلف کشور به ویژه استانهای محروم است، گفت: این باعث افتخار است که ما می‌توانیم اینچنین خدمات رسانی به مردم از نقاط مختلف کشور و حتی دیگر کشور‌ها داشته باشیم.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..