طرح تولید عوامل بیولوژیک دانشگاه آزاد یزد بر‌تر کشوری شد‌

رئیس دانشگاه آزاد یزد با اشاره به تلاش این دانشگاه در زمینه علوم دانش محور و دانش بنیان، گفت: طرح تولید عوامل بیولوژیک دانشگاه آزاد یزد بر‌تر کشوری شد.

به گزارش یزدی نیوزمعصومه طباطبایی بعد از ظهر امروز در دیدار دانشگاهیان استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالیم که در دانشگاه آزاد از سالیان قبل به این شکل بوده که دانشجویان از شروع ورودشان به دانشگاه به دنبال این بودند که کار داشته باشند و درآمدی برای پرداخت شهریه به دست آورند.

وی تصریح کرد: امروزه که تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در حال افزایش است و توقع تحصیل کردگان هم در حال افزایش است، باید بستری فراهم شود که کاری درشان دانشجویان و فارغ التحصیلان را ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد یزد با اشاره به اینکه این دانشگاه جزو سرمایه گذاران منطقه ویژه علم و فناوری یزد است، خاطرنشان کرد: در این راستا هم کارهای بسیار خوبی هم انجام شده و قدم‌های بسیار بلندی برداشته شده است.

طباطبایی عنوان کرد: دانشگاه آزاد در سال‌های اخیر به سمتی رفته که رشته‌هایی ارائه کند که بیشترین میزان بازار کار را داشته باشند و دانشجویان در این زمینه فعالیت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ممکن است درآمدهای شهریه‌ای همه هزینه‌ها را تامین نکند، سعی شده که فعالیت‌های دانش محور هم که باعث درآمد زایی و اشتغال است در دانشگاه آزاد یزد انجام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بیان کرد: خوشبختانه در این زمینه طرح‌های متعددی انجام شده و امسال طرح تولید عوامل بیولوژیک دانشگاه آزاد یزد به عنوان یکی از طرح‌های جشنواره علمی و ایده‌های دانشگاهی معرفی شد.

طباطبایی با تاکید بر اینکه این طرح کاملا بر پایه علوم دانش بنیان است، خاطرنشان کرد: بیمارستان دامپزشکی، واگذاری برخی از ساختمان‌ها به بخش‌های خصوصی، اقدامات گردشگری و فعال سازی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها که بتواند به صنعت و جامعه کمک کند از جمله فعالیت‌هایی است که در حال انجام است.

وی ادامه داد: مدیران دانشگاه به این موضوع توجه دارند که اعضای هیئت علمی حتما در دانشگاه حضور داشته باشند که سطح کمی و کیفی فعالیت‌های دانشگاهی افزایش پیدا کند.

رئیس دانشگاه آزاد یزد تصریح کرد: در این زمینه بیان شد که اساتید ساعت‌هایی را که غیر از ساعت حضور در دانشگاه دارند را اگر در صنایع و دیگر عرصه‌ها حضور داشته باشند، ما به عنوان ساعت حضور در دانشگاه می‌پذریم به شرط آنکه مشکلی از صنعت یا نهاد مورد نظر برطرف شود و یا سبب اشتغال چند دانشجوی فارغ‌التحصیل یا در حال تحصیل حتما اتفاق بیفتد.

طباطبایی بیان کرد: مسائل فرهنگی همیشه یک دغدغه در دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در این زمینه فعالیت‌های زیادی صورت گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به فعال سازی کمیته عفاف و حجاب در دانشگاه اشاره کرد.

وی افزود: این کارگروه اقدام به شناسایی افراد بدحجاب در دانشگاه کرد و به جای اینکه با آن‌ها برخورد صورت بگیرد، کارگاه آموزشی تشکیل شد و پس از کارگاه هم تشویق نامه در قالب یک لوح به آن‌ها تقدیم شد که بازخرود بسیار خوبی داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تصریح کرد: کارگاه‌های قرآنی هم با حضور قاری بر‌تر مسابقات بین المللی قرآن برگزار شد و در کنار آن هم طرح شمیم معرفت را برای آشنایی هرچه بیشتردانشجویان با ارزش‌های انقلاب برگزار کردیم.

طباطبایی خاطرنشان کرد: این طرح مبانی، ارزشهای انقلاب و سیره و روش امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در سرفصل‌های خود داشت و با استقبال خوب دانشجویان همراه بود.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..