هندبال یزد در انتظار تحقق آرزوی ۱۰ ساله * سعید صادقی مقدم

تیم هندبال پیشگامان کویر یزد در حالی 18 بهمن ماه جاری در مرحله نهایی هجدهمین دوره لیگ دسته یک باشگاه های ایران شرکت می کند که دوستداران هندبال شهر یزد، در آرزوی حضور مجدد تیمی از مرکز استان در سطح اول هندبال ایران پس از 10 سال دوری از این رقابت ها هستند.

به گزارش یزدی نیوزمرحله نهایی لیگ دسته یک هندبال از ۱۸ تا ۲۴ بهمن با شرکت هشت تیم در ۲ گروه چهار تیمی به صورت متمرکز به میزبانی مرودشت استان فارس برگزار می شود و ۲ تیم برتر این رقابت ها به لیگ برتر صعود می کنند. 

تیم هندبال پیشگامان کویر یزد در گروه نخست این مسابقه ها با تیم های اسلام آباد، قصر نشاط بهبهان، ایل باصری مرودشت هم گروه است و تیم های پدافند قرچک، نجف آباد، فراز بام خایز دهدشت و ستارگان دشتستان نیز در گروه دوم به مصاف یکدیگر می روند. 
در مرحله مقدماتی لیگ دسته یک هندبال ۱۶ تیم در چهار گروه چهار تیمی به صورت رفت و برگشت رقابت کردند و هندبالیست های پیشگامان یزد پس از تیم نجف آباد اصفهان، به عنوان تیم دوم گروه «ب»، به مرحله نهایی صعود کردند. 
هندبال یزد که در گذشته با نام شهید قندی در لیگ برتر باشگاه های ایران شرکت می کرد و حتی با نایب قهرمانی در این رقابت ها، در جام باشگاه های آسیا نیز حضور یافت سال ۱۳۸۶ با نام تربیت بدنی در لیگ برتر کشور شرکت کرد و پس از آن، امتیاز این تیم به سنگ آهن بافق واگذار شد. 
تیم سنگ آهن بافق یزد در سا لهای اخیر حضوری مستمر در لیگ برتر باشگاه های ایران داشته و حتی با وجود سقوط سال گذشته از این رقابت ها، امسال نیز مجوز شرکت در این رقابت ها را دریافت کرد و تا پایان هفته نهم این رقابت ها با کسب ۱۰ امتیاز در رده چهارم جدول هشت تیمی لیگ برتر قرار دارد. 
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شرق یزد قرار دارد. 
در حالی که مرکز استان یزد در ورزش های توپی و گروهی نماینده ای در سطح اول و حتی دوم ورزش کشور ندارد، تیم هندبال پروفیل کیهان یزد از باشگاه ایرانیان آرمان پاد سال گذشته برای تحقق انتظارهای به حق اهالی و دوستداران ورزش مرکز استان در لیگ دسته یک شرکت و با اقتدار و کسب پیروزی مقابل همه حریفان به لیگ برتر صعود کرد، اما به دلایلی امسال در لیگ برتر شرکت نکرد. 
از مجموع یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت استان یزد، ۶۵۶ هزار نفر در مرکز استان ساکن هستند.
تعداد ورزشکاران بیمه شده استان ۶۵هزار نفر است. 
سرپرستی و مربیگری تیم هندبال پیشگامان در لیگ دسته یک به ترتیب به عهده غلام رضا اقبالی و ابوالفضل حیدری است و سیدسجاد میرزابابایی، حمیدرضا حکیمیان، محمد خانی، سجاد ابراهیمیان، علی لباف زاده، محمد مژگانیان، حامد دادرس، مجتبی محمود آبادی، داوود نیرآبادی، علی اکبر حسینی پور، میثم مظفری، محمد نوظهور، محمدرضا میرزاییان، محسن شاکری، محمدناصر باغ گندمی، سیدسجاد اخباری، امیرحسین برزگر، علیرضا دره شیری، سجاد ابویی، میلاد سان و علی ذوالفقاری نیز بازیکنان این تیم هستند. 

منبع : ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..