فوق تخصص جراحی قلب:مردم نباید اصول اولیه سبک زندگی سالم را فراموش کنند

یکی از پزشکان ایرانی فوق تخصص جراحی قلب مقیم ایالات متحده آمریکا با تاکید بر رعایت بیشتر اصول زندگی سالم در جامعه گفت: متاسفانه ، امروز دیگر خبری از زندگی ساده نیست و اصول اولیه زندگی سالم تا حدودی نزد مردم فراموش شده است.

به گزارش یزدی نیوزدکتر محمد علی نفیسی روز یکشنبه در نشستی که با حضور تعدادی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در آموزشکده امین شهرستان خاتم برگزار شد، تاکید کرد: امروزه نه تنها بسیاری از افراد سالخورده بلکه تعدادی از جوانان هم با بیماری های قلبی و عروقی دست و پنجه نرم می کنند.

این استاد دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا، بیماری هایی را که دامنگیر افراد پیر و جوانان شد را ناشی از رعایت نکردن اصول زندگی سالم دانست و یادآور شد: در قدیم خبری از دیابت ، فشار خون و بیماری های قلبی نبود، زیرا مردم سنت زندگی خود را حفظ کرده بودند.
وی در ادامه با گرامیداشت دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه به بیان ویژگی های شخصیتی حضرت فاطمه (س ) پرداخت و گفت: حضرت زهرا (س) الگوی یک بانوی اسلامی است.
وی از ایران به عنوان یکی از بهترین کشورها یاد کرد و گفت: امروز برخی جوانان آرزویشان این است که به کشورهای خارجی خصوصا آمریکا مهاجرت و به نوعی بهشت را در آنجا جست و جو کنند، نمی دانند، ایران بهشت است، بنده که چندین دهه در آمریکا زندگی می کنم به آنان می گویم ، آمریکا یک طبل تو خالی بیشتر نیست.
این فوق تخصص جراحی قلب گفت: باید قدر ایران را بدانیم و برای آبادنی آن از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.
وی در ادامه به دستاوردهای علمی ایرانیان در برخی دوره های تاریخی اشاره کرد و یادآور شد: ایران سرچشمه معنویات و استعدادهاست، پس قدر کشورمان را بدانیم و به فکر مهاجرت به کشورهای غربی که چیزی جز سراب نیست، نباشیم.
نفیسی گفت: ایران ۲ ویژگی منحصری به فردی دارد از جمله هوش جوانان و ذخیره دینی بزرگ که باید از این دو عنصر به نحوه مطلوب استفاده کرد.
وی بیان کرد: هرچند برخی مشکلات در کشور وجود دارد، کسی هم منکر سختی ها و گرفتاری ها نیست، همه مشقت ها در سایه اطمینان به خود قابل رفع است.
وی ادامه داد: خارج ، جایی برای ما ایرانی ها نیست و کسی برای حل مشکل ما قدم بر نمی دارد، پس جوانان باید با همت و تلاش خود درصدد حل مشکلات برآیند و دل در گرو خارجیان نداشته باشند.
استاد دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا در ادامه با اشاره به کاهش سطح منابع آب های زیرزمینی هرات شهرستان خاتم ، گفت: در بازدیدی که از قدمگاه هرات داشت، بیش از پیش متوجه افت سطح آب در این منطقه شده است.
وی ادامه داد: بسیار متاسف شدم زیرا آب قدمگاه نسبت به ۵۰ سال قبل با افت شدید مواجه شد، باید با برنامه ریزی خوب مانع هدر رفت آب در منطقه شد.
وی خطاب به جمعیت حاضر اظهار کرد: قدردان هر قطره از آب باشید و با آبیاری قطره ای نسبت به ذخایر منابع آب های زیرزمینی صرفه جویی کنید.
وی در پایان به ذکر خاطره از دوران خدمت خود در هرات- مروست اشاره کرد.
محمدعلی نفیسی در سال ۱۳۱۹ در ابرکوه متولد شد، دوره فوق تخصص جراحی قلب را در دانشگاه مریلند آمریکا گذراند و مدتی به عنوان رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان پرنسس جورج مریلند مشغول به کار شد.
وی با آغاز جنگ تحمیلی به وطن بازگشت و تا پایان دوران دفاع مقدس به عنوان یک بسیجی به درمان مجروحان جنگ تحمیلی خدمت کرد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..