وزیر صنایع خبر داد؛ افزایش ۳۰۰ میلیون تنی ظرفیت فولاد ایران تا سال ۱۳۹۹

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دستاوردهای دولت در حوزه صنعتی و معدنی، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال 1399 به همت صنعتگران کشور تولید فولاد ایران 300 میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز«محمد شریعتمداری» در حاشیه افتتاح طرح نیروگاهی و فولادی چادرملو اردکان که با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو در این مجتمع معدنی برگزار شد، با بیان این که در سال ۵۷ ما به لحاظ فولادی معدن چغارت را داشتیم، اظهار کرد: ظرفیت تولید فولاد ایران در آن سالها منحصر بود به ۵۰۰ هزار تن فولاد اصفهان و امسال این ظرفیت تولید به تمام نقاط کشور افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که امروز ظرفیت تولید فولاد خام کشور به ۳۳ میلیون تن رسیده است، افزود: ایران رتبه ۱۴ جهان در تولید انواع فولاد را به خود اختصاص داده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به این‌که تا سال ۱۳۹۹ به همت صنعتگران ایران تولید فولاد ایران به ۳۰۰ میلیون تن افزایش پیدا می‌کند، گفت: در تولید مس ظرفیت تولید امروز کشور به ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

شریعتمداری تصریح کرد: تولید سالانه ۴۵۰ هزار تن روی، ۵۰۰ هزار تن آلومینیوم، ۸۵ میلیون تن سیمان، ۵۵۰ میلیون متر مربغ کاشی، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن شیشیه جام و ۷۵۰ هزار تن تولید ظروف شیشیه‌ای از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با افتتاح این واحد نیروگاهی و فولادی چادرملو ظرفیت زنجیره فولاد ایران ۱۶۵ تن افزایش پیدا می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارن در ادامه افزود: در دولت تدبیر و امید ظرفیت تولید فولاد ۲.۵ برابر، تولید کنساتره ۷۵ درصد، گندله ۱۰۰ درصد، تولید شمش ۳۳ درصد و تولید نورد ۲۹ درصد رشد یافته است.

وی با توجه به کمبود آب توجه به بحث انرژی را یکی از ضرورت‌های اجرایی در این حوزه دانست و بیان کرد: در سال ۲۰۱۶ یازده درصد و در سال ۲۰۱۷ بخش فولاد کشور ۲۲ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول در پایان با بیان این‌که در استان یزد ۳ هزار و ۳۰۰ واحد در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: ۱۵۰۰ واحد صنعتی جدید در استان یزد رشد بالای ۶۰ درصد دارند.

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..