یک واحد تولید نخ و گونی بافی با حضور وزیر صنعت در میبد یزد به بهره برداری رسید

یک واحد تولید نخ و گونی بافی، روز شنبه طی مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در میبد یزد به بهره برداری رسید.

به گزارش یزدی نیوزاین شرکت که برای راه اندازی آن سه میلیون و ۴۰۰ هزار یورو هزینه شده توانایی تولید سالانه چهار هزار و ۳۰۰ تن نخ سی اف از پلی پروپیلن و چهار هزار و ۵۰ تن کیسه پلی پروپیلن بافته شده لمینتی را داراست.

واحد تولیدی نخ و گونی بافی میبد که در سال ۹۳ در زمینی به مساحت ۱۴ هزار و ۶۷۰ متر مربع و زیربنای چهار هزار و ۵۱۶ متر مربع ساخته شده برای ۵۷ نفر جویای کار، اشتغال پایدار ایجاد کرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم راه اندازی واحد مورد اشاره با بیان بخشی از مشکلاتی که واحد های صنعتی با آن مواجه هستند تاکید کرد: باید مشکلات را حل کنیم و امید را در دل مردم زنده نگه داریم.
وی با اشاره به اینکه مجوز ۳ هزار و ۳۰۷ واحد پروانه بهره برداری در استان یزد صادر شده اظهار داشت: از این تعداد حدود ۹۰۰ واحد یا تعطیل شده اند یا نیمه فعال هستند.
شریعتمداری یادآور شد: در استان یزد نزدیک به چهارهزار و ۲۰۰ تا چهار هزار و ۳۰۰ جواز واحد صنعتی جدید صادر شده که در یکهزارو ۵۰۷ واحد آن بنا بر آنچه که سازمان صنعت ، معدن و تجارت بیان می کند ، بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی به بهره برداری رسیده و پا به عرصه تولید و اشتغال می گذارد.
وزیر صنعت افزود: نظام بانکی برای پرداخت منابع سرمایه گذاری و سرمایه ثابت با مشکل گردش سرمایه مواجه است که باید آن را حل نمود و در بودجه سال ۹۷ مسئله افزایش سرمایه بانکها که قدرت قانونی آنها را افزایش دهد در دستور کار قرار گرفته است.
شهرستان ۱۰۰هزار نفری میبد در ۵۰کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
معاون اول رییس جمهور به اتفاق چهار وزیر کابینهٌ صبح روز شنبه برای افتتاح چند طرح صنعتی وارد یزد شدند.
هم اکنون نشست شورای اداری استان یزد با حضور اسحاق جهانگیری در حال برگزاری است.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..