تولید ۱۰۵ هزار تن محصول دامی در شهرستان ابرکوه

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: در 10ماهه سال 1396، 105 هزار تن انواع محصولات دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش یزدی نیوزمهدی غیب الهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان محصول شامل هفت هزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ ، یکهزار و ۵۳۰ تن گوشت قرمز ، ۱۷هزار و ۵۶۰ تن شیر، ۱۲ تن عسل و یکهزار و ۹۵۰ تن تخم مرغ و غیره است که ۷۰ درصد محصول تولیدی در شهرها و استان های همجوار مصرف شد.

وی اضافه کرد: شهرستان ابرکوه برغم بحران آبی و تداوم ۲دهه خشکسالی ، برای توسعه و تولید محصولات دامی مستعد است. 
وی با بیان اینکه این منطقه رتبه دوم تولید محصولات دامی استان یزد را دارد، اظهار کرد: ۶۰۰ واحد دامداری صنعتی ، نیمه صنعتی در این منطقه فعال است و این مراکز بستر مناسبی برای اشتغال و تولید محصولات دامی است.
غیب الهی ، با بیان اینکه یکی از اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی افزایش تولید است،افزود: اصلاح نژاد دام سبک و سنگین ، آموزش بهره برداران ، تجهیز و نوسازی واحدهای تولید مرغ گوشتی و تخم گذار ، تولید مرغ سایز، پرورش مرغ بومی و اصلاح ساختار دامداری های صنعتی و سنتی بخشی از فعالیت هاست.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه ،هفت هزار و ۵۰۰ خانوار کشاورز و دامدار در این شهرستان فعالیت دارند.
وی یادآور شد: این تعداد بهره برداری در ۷۵ واحد مرغداری با ظرفیت هر دوره یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه ، ۱۵۰ هزار راس گوسفند و بز، هشت هزار و ۵۰۰ راس گاو شیری و چهار هزار و۲۰۰کلنی زنبور عسل فعالیت دارند.
سالانه بیش از ۱۹۰هزار تن محصول باغی و زراعی از ۱۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی ابرکوه برداشت می شود.
این شهرستان یکی از مناطق عمده کشاورزی استان یزد بشمار می رود.
مرکز شهرستان ۵۳ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..