نیازمند ارتباط صحیح و درست با نسل سوم و چهارم انقلاب هستیم

استاندار یزد بر ارتباط صحیح و درست با نسل سوم و چهارم انقلاب تأکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزمحمود زمانی قمی در مراسم دیدار روحانیون و طلاب حوزه علمیه یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد که در مسجد حظیره برگزار شد با تبریک ۱۲ بهمن سالروز ورود امام به کشور اظهار داشت: با بازگشت به سال ۵۷ و نگاهی از جهان پیشه رو می‌بینید که جهان، آن روز بین دو قطب قدرتمند تقسیم شده بود.

استاندار یزد ادامه داد: یک جریان بی‌خدایی و جریان دیگر عدم توانایی دین در اداره کشور را فریاد می‌زد و طبیعتاً به‌طور کلی این فکر که دین هم می‌تواند جامعه را هدایت کند فراموش شده بود و وقتی انقلاب اسلامی با رهبری فقیهی بزرگ این جریان سوم یعنی اداره جامعه یعنی مدد گرفتن با اصول دینی را پایه‌ریزی کرد با مخالفت قدرت‌های جهان روبه رو شد.

وی با بیان اینکه هیچ جریانی به جز یک عالم توانا، قادر نبود که توده‌های مردم را به خود همراه و سرانجام به این پیروزی بزرگ دست یابد گفت: این هنر و جامعیت در یک مرجع و فقیهی مجاهد به نام امام خمینی (ره) بود.

زمانی قمی خاطرنشان کرد: بنابراین پیروزی انقلاب یک مسئله ساده و عادی نبود بلکه در کوران دو مسلط جامعه جهانی به بروز و ظهور رسید.

استاندار یزد اظهار داشت: امروزه هر اندازه این تئوری بالنده‌تر و به یک بازیگر فعال سیاسی تبدیل شده، یعنی وام گرفتن از روح و مبانی دین در یک جامعه، دشمنان انقلاب و اسلام این مسائل را به مخالفت با خود وا داشته و همه مخالفان جمهوری اسلامی برآنند که بگویند اسلام و جمهوری اسلامی کارآمد نیست.

وی با بیان اینکه بخشی از جریان منتسب به اسلام در جهان کارهای در تضعیف اسلام و دین مبین اسلام انجام دادند اضافه کرد: متأسفانه جریانی مثل داعش توانست بخشی از چهره نورانی و رحمانی اسلام را به چالش بکشد و جریانی با نام شیعه توانسته چهره دین را برخلاف آن روح پاک و مطهرش برای جهانیان به شکلی خشن به نمایش بگذارد.

زمانی قمی با تأکید بر اینکه باید برای کارآمدی دین و اسلام تلاش کنیم افزود: باید در کشور با همدلی و همراهی کارآمدی نظام و اسلام را به جهانیان عرضه کنیم و در این راه ناسزا گفتن و دنبال ایراد از دیگری باعث کُند و متوقف شدن این کار می‌شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: رفاقت، صمیمیت، مدارا کردن و همراهی و همدلی می‌تواند به‌راحتی و به‌خوبی در نشان دادن کارآمدی انقلاب و اسلام کمک کند.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد باید شرایطی در کشور حاکم باشد تا مردم چه در ایران و چه در سایر کشورها با تماشای موفقیت‌های ما بگویند شیعه کارآمد و تواناست.

زمانی قمی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌ها و دستاوردهای انقلاب بسیار زیاد است گفت: هیچ‌کدام از گروه‌های سیاسی و مبارزین غیر حوزوی جز حوزه‌های علمیه قادر به نشان مسیر پیروزی انقلاب اسلامی نبودند پس باید این نشانه‌گیری و دقت را در حفظ انقلاب پاس بداریم و به آن توجه کنیم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه اخلاق و سیاست از منظر امام (ره) و انقلاب این است که هر دو باید در پی سعادت بشر باشند افزود: هر دو باید مکمل و همراه یکدیگر باشند تا بتوانند یک جامعه را به هدف واقعی خود برسانند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در پی اخلاقی کردن سیاست و سیاست اخلاقی است نه اخلاق سیاسی که این کار می‌تواند انقلاب را تضمین کند.

زمانی قمی با تأکید بر اینکه ارتباط با نسل سوم و چهارم انقلاب بسیار لازم است گفت: متأسفانه ارتباط با نسل سوم قطع شده و دهه هفتاد و هشتاد را باید دریابیم و با آن‌ها گفتگو کنیم و بگوییم که انقلاب دنبال چه اهداف و مسائلی بود.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..