هفته آینده همزمان با دهه فجر

چهار طرح تولیدی و صنعتی با حضور معاون اول رئیس جمهوری در استان یزد بهره برداری می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد گفت: همزمان با دهه فجر، چهار طرح نیروگاهی و صنعتی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری هفته آینده در این استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش یزدی نیوزعلی زینی وند روز پنجشنبه، افزود: این طرح ها شامل نیروگاه تابان و نیروگاه خورشیدی نوآتیه شهرستان اشکذر و نیروگاه سرو اردکان و کارخانه فولاد یک میلیون تنی چادرملو است.

وی افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی تابان با ظرفیت ۴۸۴ مگاوات با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در محدوده شهرستان اشکذر در سفر معاون اول رئیس جمهوری افتتاح می شود.
معاون استانداری یزد با اشاره به بهره برداری از نیروگاه خورشیدی نوآتیه که با ۵۰۰ میلیارد ریال آماده افتتاح است، یادآور شد: این نیروگاه به‌ صورت خرید تضمینی ۲۰ ساله به میزان ۱۰ مگاوات و ظرفیت تولید ۱۸.۵ میلیون کیلووات ساعت در سال در اشکذر احداث شد.
زینی وند، اظهار کرد: در سفر جهانگیری، واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی سرو (چادرملو اردکان) به بهره‌برداری می‌رسد که ظرفیت اسمی این نیروگاه ۴۹۲ مگاوات برق ساعت است که زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را ایجاد می کند.
زینی وند گفت: فولاد چادرملو نیز با ظرفیت تولید ۹۵۰هزار تن سالانه و سرمایه گذاری ۸۸۶ میلیارد تومان در این سفر به بهره برداری می رسد که زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر فراهم خواهد شد. 
وزیران نیرو ، صنعت و معدن و تجارت ، دادگستری، همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی ، معاون اول رئیس جمهوری را در این سفر همراهی می کنند.
در دهه فجر امسال در مجموع ۶۳۵ پروژه با ۲۲هزار میلیارد ریال در حوزه های عمرانی، انرژی، مخابراتی، کشاورزی، صنعتی ، گردشگری، فرهنگی، بهداشتی و دامداری در استان یزد به بهره‌ برداری می رسد که با بهره برداری از این پروژه ها زمینه اشتغال سه هزار نفر و ۱۹۲ نفر ایجاد خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهوری در سفر یک روزه به استان یزد علاوه بر شرکت در آیین بهره برداری از طرح های یادشده، از چند طرح عمرانی و تولیدی بازدید می کند و در شورای اداری استان نیز حضور می یابد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..