چهار خبر از شهرستان های میبد، تفت و یزد

به گزارش یزدی نیوزرئیس اداره ورزش و جوانان میبد، ویژه برنامه های ورزشی این اداره را به مناسبت دهه فجر در قالب برگزاری جشنواره ها و همایش ها عنوان کرد. 

محمد رضا زارع، روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره شادابی با ورزش و بازی های کودکانه ، افزود : ۵۰ برنامه به مناسبت دهه فجر پیش بینی شد که مهم ترین آن جشنواره شادابی با ورزش و بازی های کودکانه بود که امروز با حضور ۳۰۰ نفر از کودکان مهدهای کودک میبد برگزار شد.
وی برنامه های ورزشی را جشنواره ها ، همایش ها ،کارگاه های آموزشی و بازی های بومی و محلی ذکر کرد.
رئیس اداره ورزش و جوانان میبد با اشاره به اجرای جشنی که هر شب تا ۲۲ بهمن در زورخانه ها برگزار می شود ، گفت : جهت حضور گسترده جامعه ورزشی شهرستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن هماهنگی هایی نیز صورت گرفت.
 
 
**
علی فرحانه، مدیر روابط بین ‌الملل و آزمون‌ های زبان دانشگاه امام جواد (ع) یزد، افزود: اولین دوره آزمون بین‌المللی تافل (TOEFL iBT) با بهترین کیفیت، هشتم بهمن ماه جاری با هماهنگی سازمان E .T. S آمریکا برگزار شد.
وی با بیان اینکه این آزمون در محیطی آرام و با استاندارد بالا با حضور داوطلبان یزدی و استان‌ های همجوار برگزار شد، تاکید کرد که کیفیت و صحت برگزاری آزمون توسط سازمان یادشده مورد تایید قرار گرفت.
وی بیان کرد که در حال حاضر در یزد، دانشگاه امام جواد (ع) تنها مرکز برگزاری آزمون تافل در جنوب و جنوب شرق کشور است و با توجه به درخواست داوطلبان تاریخ‌های برگزاری این آزمون در سال ۹۷ به زودی در سایت ets.org برای ثبت نام باز خواهد شد.
دوره بعدی این آزمون ١٢ اسفند ۹۶ خواهد بود.
 
**
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تفت گفت: آب انبار محله سرده شهر تفت، با ۵۰ میلیون ریال از محل عواید موقوفه محسنی تعمیر و بازسازی شد.
حجت الاسلام محمدعلی فلاح تفتی افزود: این آب انبار موقوفه در معرض تخریب بود که با همت حسن دبستانی، معتمد موقوفه محله سرده و همکاری این اداره اوقاف تعمیر شد.
وی ادامه داد: طرح ابتکاری معتمد محوری موقوفه حدود ۲سال است که در این شهرستان آغاز شده است و هر محله و روستا فردی معتمد موقوفه برای تحقق نیات واقفان و شناسایی موقوفه محل دارد.
 
**
روابط عمومی هیات ووشو یزد اعلام کرد که تیم ووشو بانوان استان در ۲ بخش ساندا و تالو برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی راهی تهران، شد، این مسابقات با حضور تیم هایی از سراسر کشور در ۱۵بهمن ماه برگزار می شود.
بانوان یزدی پیش از این اردوی مشترک با تیم خوزستان برگزار کرده بودند و با انگیزه بالا برای کسب مدال های رنگارنگ وارد میدان های رقابت م شوند. 
تیم استان را در بخش ساندا مریم سالارزایی، الهه نیت خواه، نگار آزموده و مهسا آروین در رده سنی جوانان و فاطمه شبانزاده و مهرناز ضرغامی در رده سنی نوجوانان و در بخش تالو زینب دشت آبادی و فاطمه جعفری رده سنی نونهالان و مبینا جعفری و سارا پوراسماعیلی رده سنی نوجوانان تشکیل می دهند.
در این مسابقات، سودابه جاوید مربی تیم تالو، لیلا بندانی مربی تیم ساندا و زینب معشوری به عنوان سرپرست، تیم استان را همراهی می کنند.
برای اولین بار بازیکنان یزدی در تیم استان های دیگر حضور دارند که در ساندا زینب زارعی برای تیم کردستان، زینب رحیمی برای تیم بوشهر و در تالو مطهره کاشی زاده برای تیم اراک به میدان خواهند رفت.
منبع: ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..