امام جمعه یزد: فوتبال استان برای موفقیت باید دنبال یک تشکیلات دقیق و رسمی باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: فوتبال استان برای موفقیت باید دنبال یک تشکیلات دقیق و رسمی همراه با برنامه‌ریزی مدون برای جلب بخش خصوصی و همچنین داشتن در آمد پایدار برای رسیدن به اهداف خود باشد.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» در دیدار رییس، دبیر و تعدادی از روسای کمیته‌های این هیات ورزشی، افزود: در هیچ رشته‌ای مثل فوتبال این تعداد افراد و جوانان علاقه مند دیده نمی‌شود لذا مسئولان باید از فرصت موجود برای توسعه فعالیت های ارزشی و اخلاقی از آن در جامعه استفاده کنند .

وی با بیان این که فوتبال استان یزد همانند گذشته باید با همت و همیاری علاقه‌مندان و مسوولان دوباره جایگاه خود را پیدا کند، اظهار کرد: برای توسعه و ارتقای این رشته جذاب و پرطرفدار با مسولان صحبت خواهم کرد، هرچند توسط هیات فوتبال نیز باید راهکارهای مناسبی ارائه شود .

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: فوتبال استان برای موفقیت باید دنبال یک تشکیلات دقیق و رسمی همراه با برنامه‌ریزی مدون برای جلب بخش خصوصی و همچنین داشتن در آمد پایدار برای رسیدن به اهداف خود باشد .

ناصری یادآور شد: برای دوام فوتبال استان و موفقیت آن در عرصه ملی باید به دنبال درآمد‌زایی مناسب و منطقی بود و با بهره‌گیری از پیشکسوتان و دلسوزان برای تعالی دوباره آن تلاش‌های شایسته‌ای انجام داد .

رییس شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: فوتبال و تعالی آن در درازمدت وابسته به همکاری و مشارکت مردم و بخش خصوصی است و نمی‌شود به اعتبارهای دولتی تکیه کرد، هرچند برای شروع کار نیاز است ولی باید مستقل اداره شود .

امام جمعه یزد عنوان کرد: اگر توسعه فوتبال تنها به دولت وابسته باشد، کار جلو نمی‌رود هر چند اندکی نیاز است ولی نباید وابستگی‌ها در این زمینه مهم، زیاد باشد و بخش خصوصی و مردم نقش اساسی در موفقیت های ورزشی دارند .

وی تاکید کرد: فوتبال باید همیشه حالت استقلال داشته باشد و در قالب شرکت ها با همراهی مردم و مشارکت جدی علاقه‌مندان فعالیت‌های خود را انجام دهد .

ناصری یزدی با بیان این که ورزش برای رشد و سلامتی و نشاط انسان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: سیره اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) و علمای بزرگ ما در طول تاریخ همین بوده و آن‌ها به ورزش اهمیت زیادی قائل بودند .

وی اظهار کرد: در گذشته ورزش نه به عنوان یک حرفه بلکه به عنوان یک ضرورت برای سلامت جامعه در نظر گرفته می‌شد و در آن مسائل فرهنگی هم مورد توجه قرار می‌گرفت .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد یادآور شد: از جمله ورزش های بسیار مهمی که در گذشته وجود داشت و الان هم در نقاط مختلف شهر دیده می‌شود، ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای است .

 

ناصری یزدی ادامه داد: نکته بسیار بارزی که ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای از آن بهره‌مند بودند، مباحث فرهنگی و دینی است که در بین ورزشکاران هم به صورت ویژه تاثیرآفرین بود .

امام جمعه همچنین افزود: از جمله مواردی که در این رابطه می‌توان به آن اشاره کرد کم ارتفاع بودن در زورخانه‌هاست که عاملی برای سرخم کردن ورزشکاران و شکستن غرور آنها بود.

وی در همین رابطه غرور و تکبر را یکی از اصلی‌ترین آفت‌های زندگی انسان دانست و تصریح کرد: الان با توجه به رشته های متنوع ورزشی که تبدیل به حرفه‌های تخصصی شده و رشته‌ای مثل فوتبال نیز از حالت‌ های محلی به حرکت‌های حرفه‌ای در جامعه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اینکه ورزش به سمت حرفه‌ای رفتن می‌رود، خوب است ولی توجه داشته باشیم که حرفه‌ای شدن سبب از بین رفتن معنویت ورزش و ورزشکاران نشود و خدای ناکرده ورزشکاران حرفه‌ای از ارزش‌های دینی و فرهنگی فاصله نگیرند.

ناصری یزدی بیان کرد: در این زمینه باید از فرصت‌های موجود استفاده کرد و زمانی که تعداد زیادی از جوانان به عنوان ورزشکار یا تماشاچی به عرصه‌‌های ورزشی ورود پیدا می‌کنند در راستای تبلیغ ارزش‌ها بین آن‌ها اقدام کرد و جهت‌های معنوی، اخلاقی، روحی و فرهنگی در ورزش‌ به صورت ویژه لحاظ شود.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: ورزش در هر صنف و تشکیلاتی باید فضای مجازی بومی خاص خودش را داشته باشد و با استفاده از این فضا‌ها، ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش را مشغول به فعالیت‌های حرفه‌ای خود کند و از ورود آن‌ها به فضاهای آسیب زا جلوگیری کنند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان، ورزشکاران باید الگویی برای جوانان در هدایت آن‌ها به سمت خوبی‌ها و ارزش‌های دینی و فرهنگی باشند، هرچند در رشته‌هایی از جمله فوتبال کمتر توجه به مباحث فرهنگی و دینی دیده می‌شود، البته در کشور ما وضعیت نسبت به دیگر کشورها بسیار بهتر است و در بسیاری از کشور‌ها، وضعیت بسیار بد است.

وی بیان کرد: این وظیفه بسیار مهمی است که بر دوش مسوولان مرتبط با ورزش قرار دارد که از ابتدای فعالیت ورزشکاران به ویژه کودکانی که در حال شروع تمرین‌های ورزشی هستند به مباحث فرهنگی و دینی آنها توجه لازم به خرج دهند تا پس از حرفه‌ای شدن ورزشکاران، بتوان از آن‌ها به عنوان الگوی مناسب جوانان در هدایت آن‌ها به سمت ارزش‌های دینی و فرهنگی استفاده کرد.

وی یادآور شد: ورزش زمانی ارزش دارد که همراه با فعالیت‌های دینی و فرهنگی و توجه به نماز باشد، امیدواریم در ورزش ما نیز توسط مسوولان به این مسائل مهم همواره عنایت لازم به عمل آید.

ناصری یزدی با بیان این که مردم و جوانان یزد به فوتبال علاقه‌مند هستند، قول داد تا موضوع حمایت‌ها توسط مسوولان برای حضور تیم استان در لیگ کشور پیگیری کند و موجب جلب اعتماد همگان شود .

«عبدالرضا دستا» رییس هیات فوتبال استان نیز در این دیدار گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ تیم در رده‌های سنی مختلف در لیگ های استانی و تعدادی نیز در لیگ های کشوری حضور دارند و خواسته اصلی مردم حضور تیم فوتبال استان در رده بزرگسالان در لیگ دسته یک و دو کشور است.

وی افزود: رشته فوتبال به خاطر علاقه‌مندان بی‌شماری که دارد، بسیار پرمخاطب به خصوص در میان جوانان است و باید از فرصت موجود برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و حرفه‌ای به نفع استان و ارتقای آن در کشور استفاده کرد.

دستا تصریح کرد: مردم و جوانان از وضعیت موجود که هیچ تیمی از استان در لیگ دسته یک و دو کشور حضور ندارد گله‌مند هستند که میدواریم با حمایت مادی و معنوی مسوولان ارشد استان این آرزوی مهم و بر حق محقق شود.

رییس هیات فوتبال استان ادامه داد: برای موفقیت فوتبال استان قطعاً باید بخش خصوصی، صاحبان صنایع، عموم علاقه مندان و پیشکسوتان همراهی کنند تا بتوان به اهداف عالیه در این رشته مهم ورزشی دست یافت.

دستا یادآور شد: حمایت های معنوی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و همراهی مسوولان ارشد استان نقش مهمی در بهره‌گیری بیشتر از فرصت‌های موجود برای ارتقای فوتبال استان و رسیدن به جایگاه واقعی در کشور دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..