کنفرانس نظریه‌گراف در دانشگاه یزد برگزار می گردد

no-thumbs

دهمین کنفرانس ملی نظریه‌گراف و ترکیبیات جبری اواخر دی‌ماه با حضور مدعوین داخلی و خارجی در دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز دکتر «سعید علیخانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، در مورد موضوع این کنفرانس علمی یعنی نظریه‌گراف تصریح کرد: نظریه‌گراف در واقع یکی از شاخه‌های مهم و نوپا در علم ریاضی است که دارای کاربردهای بسیاری در سایر علوم به ویژه علوم مهندسی می‌باشد.

وی در مورد این کنفرانس علمی نیز خاطرنشان کرد: کنفرانس نظریه گراف و ترکیبیات جبری از سال ۱۳۸۶ و با هدف تقویت ارتباط بین گراف‌تئوریسین‌های داخلی و خارجی، اساتید، محققان، دانشجویان و علاقه‌مندان به شاخه‌های گوناگون ترکیبیات و همچنین به منظور گسترش مرزهای این بخش از دانش ریاضی و تبادل نظر در زمینه‌های مختلف ترکیبیات فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون طی ۹ دوره در دانشگاه های مختلف کشور برگزار شده است.

رییس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه یزد با بیان این که دهمین دوره کنفرانس نظریه گراف و ترکیبیات جبری در روزهای ۲۷ و ۲۸ دی‌ماه سال جاری به میزبانی این دانشکده برگزار خواهد شد، اعلام کرد: در مجموع ۱۰۰ مقاله در محورهای کنفرانس شامل «نظریه گراف»، «نظریه جبری گراف»، «ترکیبیات»، «ترکیبیات جبری» و « نظریه‌ الگوریتمی گراف» توسط دبیرخانه کنفرانس دریافت شده که با نظر هیات علمی کنفرانس ۸۲ مقاله پذیرش و در دو روز برگزاری این کنفرانس به صورت شفاهی ارائه خواهد شد.

وی به سخنران مدعو این دوره نیز اشاره کرد و گفت: پروفسور «ویلفرید ایمریخ» از کشور اتریش و پروفسور فرانچسکو بیلاردو از کشور ایتالیا دو سخنران مدعو خارجی و دکتر علیرضا اشرفی از دانشگاه کاشان و دکتر ابراهیم قربانی از دانشگاه صنعتی خواجه نصیر‌الدین طوسی و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی از سخنرانان مدعو ایرانی دهمین کنفرانس نظریه‌گراف و ترکیبات جبری در یزد خواهند بود.

عیلخانی همچنین با اشاره به بهره‌مندی کشورمان از ریاضی‌دانان صاحب‌نامی در دنیا، یادآور شد: البته در این کنفرانس دکتر «مهدی بهزاد» که اصالتاً یزدی به پدر نظریه گراف ایران ملقب هستند، نیز حضور خواهند داشت.

وی از انتشار کتاب مقالات برگزیده این دوره کنفرانس به زبان انگلیسی و نیز بازدید شرکت‌کنندگان کنفرانس از جاذبه‌های تاریخی و بافت جهانی شهر یزد را از برنامه‌های حاشیه‌ای این کنفرانس ذکر کرد.

علیخانی در پایان با بیان این که دانشکده علوم ریاضی با برگزاری قریب ۱۰ کنفرانس، همایش و مسابقات علمی در سطح ملی و بین‌المللی در زمره دانشکده‌های پیشتاز کشور از این لحاظ است، یاداور شد: دانشگاه یزد از سال ۱۳۹۰ در مقطع دکتری نظریه‌گراف و ترکیبیات به پذیرش دانشجو مبادرت کرده و تاکنون فارغ التحصیلانی را نیز به جامعه ارائه کرده است.

بخش نظردهی بسته شده است..