گردشگری مزیت استان یزد در حوزه اشتغال‌زایی است

استاندار یزد در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد بابیان اینکه اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری به نسبت کم‌هزینه‌تر از سایر بخش‌ها است؛ اظهار داشت: بخش گردشگری مزیت استان یزد در حوزه اشتغال‌زایی است که با ثبت جهانی این انتظار می‌رود بیشتر از گذشته موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، روز یک‌شنبه ۱۷ دی‌ماه «محمود زمانی قمی» در کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد اظهار داشت: از ۵۷۴ طرح برای ایجاد اشتغال فراگیر تنها ۴۳ مورد نهایی شده است و باید بررسی شود دلیل این کم‌کاری و کوتاهی چه بوده است.

وی بابیان اینکه همه همت خود را مصروف حل مشکل بیکاری می‌کنیم؛ ادامه داد: به‌هیچ‌عنوان وعده کم کردن بیکاری به میزان و درصد خاصی نمی‌دهم چون غیرقابل‌پیش‌بینی است اما تمام تلاش خود را خواهیم کرد.
استاندار یزد اضافه کرد: بخش خصوصی را باید آزادتر بگذاریم تا بخشی از مشکلات حوزه اشتغال استان یزد حل شود، بخش خصوصی توانایی دارد برخی اقدامات را انجام دهد و ما باید فقط نظارت کنیم و راهبری داشته باشیم.
وی بابیان اینکه جمعیت استان‌های دیگر و وجود اتباع خارجی وضعیت استان در حوزه اشتغال را به این نقطه رسانده است؛ گفت: در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان هم باید به سمت صنایع نوین و «های تک» برویم و بتوانیم آن‌ها را نیز جذب بازار کارکنیم و اشتغال‌زایی داشته باشیم.
زمانی قمی بیان داشت: از رسانه‌های استان نیز تقاضا دارم تمامی کسانی را که می‌توانند برای استان طرح و اشتغالی داشته باشند معرفی کنند و طرح را به‌صورت مکتوب ارائه دهند تا بخشی از مشکلات را به این شکل حل کنیم.
وی بابیان اینکه توانایی ملاقات حضوری ندارم و نمی‌توانم ساعات شبانه‌روز را افزایش دهم؛ تصریح کرد: اتاق‌های فکر استان، مجموعه‌هایی که دلسوزانه برای استان تلاش می‌کنند نسبت به برخی موارد حساسیت بیشتری داشته باشند و کار کنند.
استاندار یزد با اشاره به ظرفیت و مزیت اشتغالی استان در حوزه گردشگری اظهار داشت: قطعاً چند نشست ستاد اقتصاد مقاومتی را مداوم به حوزه گردشگری اختصاص خواهیم داد و در شهرستان‌ها نیز نشست خواهیم داشت لذا فرمانداران خوراک موردنیاز جلسه را آماده کنند و با دسته‌بندی مشکلات، موارد مهم را مطرح و پس از حل آن به موارد بعدی رسیدگی کنند.
وی بابیان اینکه اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری به نسبت کم‌هزینه‌تر از سایر بخش‌ها است؛ اظهار داشت: بخش گردشگری مزیت استان یزد در حوزه اشتغال‌زایی است که با ثبت جهانی این انتظار می‌رود بیشتر از گذشته موردتوجه قرار گیرد.
زمانی قمی عنوان کرد: خوشبختانه در کشور تصمیمات خوبی در حوزه اشتغال به‌ویژه برای اصناف در خصوص پرداخت تسهیلات گرفته‌شده است، لذا بانک‌های استان در این زمینه با اندکی حساسیت در راستای حمایت از تولید ورود کنند.
وی افزود: اصناف تولیدی استان قابل‌شناسایی هستند و کسانی که متقاضی بازسازی و نوسازی بودند در بهین یاب ثبت‌نام کنند و گامی در راستای اشتغال‌زایی استان بردارند.
استاندار یزد اظهار داشت: در اشتغال فراگیر دستگاه‌ها باید بلافاصله کار را تمام کنند و به دبیرخانه برسانند تا در کارگروه استان تصویب شود.
وی بیان داشت: بانک‌ها نیز آمادگی کامل داشته باشند و برای پرداخت وام‌های حوزه اشتغال حساسیت بیشتری نشان دهند تا کار با سهولت پیش رود و در حوزه رونق تولید و سایر بخش‌هایی که ابزار و امکانات در اختیارداریم وظایف را به‌درستی انجام داده و به کارشناسان نیز ابلاغ کنیم تا کار با سرعت و صحت بیشتری پیش برود.

بخش نظردهی بسته شده است..