اختتامیه سومین جشنواره تئاتر فجر استانی در یزد

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت تاثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی تئاتر در لایه های اجتماعی، گفت: این مهم با اجرای مستمر تئاتر و بهره برداری حداکثری از محصول فرهنگی تولید شده داخلی محقق می شود.

به گزارش یزدی نیوز  به نقل از ایرنا مهدی شفیعی، شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر فجر استانی در یزد افزود: تئاتر برای مخاطب تولید می شود و باید رضایت مخاطب نیز به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر فجر استانی سال ۱۳۹۶هم اکنون به میزبانی استان های یزد، مرکزی، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر جریان دارد، ادامه داد: این جشنواره تمرین تورهای تئاتر است و این موضوع باید مورد توجه هنرمندان و اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد تا بتوان چرخه گروه های نمایشی را جدی تر بگیریم.
به گزارش ایرنا، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: جشنواره فجر امسال از ۲۸ دیماه جاری تا ۹ بهمن ماه با حضور ۱۲۶ گروه نمایشی در تهران برگزار می شود. 
شفیعی با بیان اینکه انجمن هنرهای نمایشی یزد یکی از بهترین انجمن های هنری در کشور است، گفت: این انجمن با ترکیب کنونی منتخب اکثریت گروه های نمایشی استان است و صنفی ترین نهاد تئاتر در استان هاست که باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کرد.
شهردار یزد نیز در آیین یادشده با بیان اینکه تعدادی از هنرمندان نخبه استان در حوزه تئاتر فعالیت دارند، گفت: بین هنرمندان و امکانات این بخش توازن برقرار نیست و زیرساخت های مناسبی مشاهده نمی شود.
مهدی جمالی نژاد با وعده تلاش برای احداث سالن های نمایشی مناسب در سال ۱۳۹۷، اظهار امیدواری کرد که با حمایت شورای اسلامی شهر یزد، زیرساخت ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در این شهر ارتقا یابد.
همچنین محمود دهقان هراتی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: برگزاری جشنواره تئاتر فجر استانی از هفت سال پیش در کشور آغاز شد که یزد برای سومین سال متوالی به همراه پنج استان دیگر میزبان جشنواره است.
در این آیین سیدعلی اکبر پیغمبری پیشکسوت تئاتر یزد به نمایندگی اهالی این حوزه با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه از جمله تکدی گری و توجه به محیط زیست از طریق هنر و تئاتر کاهش می یابد، از کم توجهی مسئولان به این حوزه انتقاد کرد.
سومین جشنواره تئاتر فجر استانی با عنوان جشن گفت وگوی تئاتر ایران عصر پنجشنبه گذشته با ارائه آثاری از هنرمندان استان های تهران، کهکیلویه و بویراحمد، کرمان، اصفهان و یزد به مدت چهار روز در شهرهای اردکان، مهریز و یزد برگزار شد. 
در این جشنواره نمایش های رسم عاشقی آب ها، پینوکیو، ابوبکر محمدی و فاطمه محمدی، بادبان و دریا را باد برده است و گل در سالن فرهنگ اردکان، مجتمع فرهنگی مهریز و تالار هنر یزد اجرا شد.
هدف از برگزاری این جشنواره ارایه کارهنری نه انتخاب آثار برتر بود. 
اکنون ۳۰ گروه نمایشی از استان یزد در سامانه استقرار گروه های نمایشی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد، ۲۰ گروه در شهر یزد و بقیه در شهرستان ها فعالیت می کنند. 

بخش نظردهی بسته شده است..