تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فناوری بین جهاددانشگاهی و شهرداری یزد

سازمان جهاددانشگاهی استان و شهرداری یزد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فناوری مبادله کردند.

به گزارش یزدی نیوز این تفاهم‌نامه که به امضای «مهدی باصولی» رییس سازمان جهاددانشگاهی استان و «مهدی جمالی‌نژاد» شهردار یزد رسیده، با هدف گسترش، تقویت و توسعه همکاری‌ها با هدف دسترسی و به کارگیری فناوری‌های نوین و روزآمد در اجرای طرح‌های فناورانه و همچنین در راستای ارتقای سطح خدمت‌رسانی شهرداری‌ها با تکیه بر توان علمی تحقیقاتی کشور بین طرفین منعقد شده است.

زمینه‌های همکاری متقابل جهاددانشگاهی و شهرداری یزد در حوزه‌های پژوهشی، فناوری و آموزشی تعریف شد که از جمله مفاد آن می‌توان به استفاده از امکانات تحقیقاتی متقابل بر پایه ضوابط، مشارکت در تعریف دقیق عناوین و مهندسی نیازهای پژوهشی شهرداری، همکاری در تهیه و تدوین استانداردها و شایستگی‌های شغلی، همکاری متقابل در بومی‌سازی و انتقال فناوری‌‌های جدید، همکاری در تعریف طرح‌ها و نیز شکل‌گیری اتاق فکرهای مورد نیاز شهرداری، انتشار دستاوردها و تألیف و انتشار کتب و نشریات علمی ـ پژوهشی و علمی ـ ترویجی، همکاری در بهبود فضای سبز، اشاره کرد.

در این تفاهم‌نامه که برای مدت پنج سال منعقد شده است، مواردی همچون همکاری در انجام خدمات آزمایشگاهی ژئوتکنیک و مقاومت مصالح،   همکاری در تهیه شناسنامه سلامت پرسنل شهرداری، همکاری در انجام طرح های نظرسنجی ادواری و طرح‌های زیست محیطی و مدیریت پسماند، استفاده متقابل از آزمایشگاه‌ها و فضاهای آموزشی طرفین، همکاری در تدوین دوره‌های جدید بین رشته‌ای و همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی نیز دیده شده است.

البته در حوزه‌‌ی فرهنگی نیز همکاری در اجرای طرح‌های فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی، طراحی و تولید محصولات فرهنگی و هنری در راستای معرفی شهر جهانی یزد، تولید محتوا، طراحی و انتشار آثار مکتوب با هدف فرهنگ‌سازی، همکاری در برگزاری رویدادهای فرهنگی به وی‍ژه در محیط‌های دانشگاهی و همکاری در توسعه اطلاع‌رسانی از طریق ایسنا و ایکنا، در این تفاهم‌نامه قید شده است.

«مهدی باصولی» رییس جهاددانشگاهی استان در نشست امضای این تفاهم‌نامه که در شهرداری یزد برگزار شد، به ظرفیت‌های گسترده جهاددانشگاهی کشور و استان و همکاری‌های گذشته این سازمان با شهرداری اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و تجاری‌سازی فعالیت دارد که در بخش پژوهشی دارای پژوهشکداه مواد نوین، گروه‌های پژوهشی فعال در حوزه‌های مختلف، شش مرکز خدمات تخصصی و یک مرکز رشد گیاهان دارویی است.

وی ادامه داد: خدمات آموزشی جهاددانشگاهی در استان یزد در دو بخش آموزش‌های عالی در قالب دانشگاه علم و هنر و آموزش‌های کوتاه در قالب شش مرکز آموزش در شهر یزد ارائه می‌شود.

باصولی از فعالیت حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی استان در قالب چهار شعبه و دو مرکز فرهنگی از جمله مرکز تولید کالاهای فرهنگی، مرکز افکارسنجی، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا نیز خبر داد و گفت: جهاددانشگاهی فعالیت‌هایی را نیز در زمینه مشارکت جوامع محلی صورت داده و در این حوزه نیز می‌تواند همکاری‌ خوبی با دستگاه‌های مختلف و مرتبط داشته باشد.

«مهدی جمالی‌نژاد» شهردار یزد نیز در این نشست خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه می‌تواند به تعامل و همکاری جهادانشگاهی با شهرداری و حتی با دستگاه‌های دیگر مرتبط با شهرداری نقش بسیار مفیدی ایفا کند.

وی به انعطاف‌‌پذیری و پویایی بالای جهاددانشگاهی اشاره و ابراز امیدواری کرد که از طریق سازمان و با محوریت آن تعامل خوبی بین دانشگاه‌های استان و شهرداری برقرار شود.

گفتنی است؛ در مراسم امضای این تفاهم‌نامه سفید رییس شورای شهر، فعالی و فرهمند معاونین شهردار، امین‌مقدم مدیر مرکز فناوری و خلاقیت‌های نوین شهری، چند تن از اعضای شورای شهر یزد نیز حضور داشتند.

بخش نظردهی بسته شده است..