یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان برگزار شد

استاندار یزد گفت: جریانی در خارج مخالف نظام اسلامی ایران است، حوادث اخیر نیز بیانگر کینه دشمنان نسبت به شیوه این نظام و حکومتداری است.

به گزارش یزدی نیوز  به نق از ایرنا محمود زمانی قمی، روز شنبه در یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به حوادث اخیر در برخی شهرها، اظهار کرد: امروز، عده ای علنی مواضع خصمانه خود را علیه جمهوری اسلامی اعلام می کنند، نمی دانند مردم ایران باهوش تر از آنها هستند که تحت تأثیر این مسائل قرار گیرند.

وی افزود: هرچند در حوزه معیشت و اشتغال مردم مشکلاتی وجود دارد و مسئولان هم باید به سمت حل این آلام بروند، ولی اجازه نمی دهیم چهار عنصر فراری شکست خورده با فراخوان در شبکه های مجازی به ایران لطمه بزنند و اگر ما کاری انجام ندهیم، قطعا مردم پاسخ آنها را خواهند داد.
استاندار یزد در ادامه با تأکید بر لزوم جدیت بیشتر مسئولان بویژه اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در جذب اعتبار حوزه اشتغال تصریح کرد: در تمام مسائل و تصمیم گیری ها باید رضایت عمومی مدنظر باشد.
زمانی قمی تصریح کرد: در کنار تمامی اتفاق ها باید به این نکته توجه شود که عظمت انقلاب به قدری است به هر صورت همانند یک موجود زنده در مسیر واقعی خود به حرکت ادامه می دهد و هرچه دشمنان سعی ‌کنند، مسیر دیگری به انقلاب دهند ولی انقلابن، مسیر اصلی خود را پیدا کرده و در بستر واقعی و آرمانی حرکت می‌کند.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان در عین حال به مسئولان استان هشدار داد تا در باره تصمیمات غیرمنطقی که موجب نارضایتی افکار عمومی می شود، توجه جدی داشته باشند و مسائل مهم را با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هماهنگ کنند تا مواخذه نشوند.
استاندار یزد با اشاره به برخی بازدیدهای سرزده از دستگاه های اجرایی تأکید کرد: رفتار مناسب و سفارش حکومت دینی با مردم باید همواره مورد توجه مدیران و کارمندان باشد و دستور یک مدیر برای حل مشکل ارباب رجوع نباید با نظر یک کارشناس بایگانی شود از این رو مدیران نسبت به اتفاق درون سازمانی حساسیت بیشتری داشته باشند.
زمانی قمی در باره مباحث لایحه بودجه سال ۹۷ با قدردانی از گزارش رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: روح این لایحه در واقع سنت شکنی و دور شدن از برخی ضابطه های قدیمی است که دولت دکتر روحانی با وجود فشارهای زیاد برای تامین منافع آینده کشور، آن را تدوین کرده است.
وی افزود: شفاف شدن بودجه و فاصله گرفتن از برخی سنت ها همراه با تصمیمات درست و منطقی همراه شده است، امیدواریم این پیش بینی ها و هدف گذاری ها محقق شود.
رئیس شورای برنامه ریزی استان یزد در ادامه با تأکید بر لزوم شنیدن خواسته ها و آمال مردم، همگان را به شرکت در مراسم راهپیمایی فردا(یکشنبه) ۱۷دی ماه در مرکز استان دعوت کرد و یادآور شد: فردا همه خواهند آمد و حضور در جمع مردم برای مسئولان یک فریضه است در عین حال باید در کنار خدمت رسانی در این راهپیمایی نیز حضور یابیم.
در این جلسه حمیدرضا نصیری زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به تشریح ویژگی ها و نکات مهم لایحه بودجه سال ۹۷ پرداخت و محمد حسن لطفی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز گزارشی در باره روند پیشرفت برنامه جامع سلامت استان ارائه کرد.
همچنین در باره مصوبات کارگروه زیربنایی تصمیم گیری شد که در میان ۱۷ مصوبه ، سه مورد مربوط به موافقت با واگذاری زمین برای ساخت نیروگاه خورشیدی در شهرستان های اردکان ، اشکذر و مهریز بود.

بخش نظردهی بسته شده است..