آغاز دوره «کتابخانه کودک تفکر» ویژه کتابداران استان یزد

به گزارش یزدی نیوزدوره آموزشی ۴ روزه «کتابخانه کودک تفکر» به میزبانی کتابخانه عمومی دکتر جوادی یزد و با حضور جمعی از کتابداران استان یزد آغاز شد.

در این دوره که با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود، استادانی از گروه «فلسفه برای کودکان و نوجوانان» این پژوهشگاه به عنوان مدرس دوره به بیان مباحثی در خصوص روش‌های آموزش به کودکان از راه‌های علمی و همچنین کمک به حفظ روحیه پرسشگری در کودکان و دانش‌آموزان می‌پردازند.

به گفته فضه ابراهیمی، کارشناس آموزش و پژوهش اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، در روز نخست این دوره آموزشی، روح‌الله کریمی، مدرس دانشگاه و عضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در دو نوبت صبح و عصر به بیان مباحث خود در خصوص اهداف دوره «فبک» (فلسفه برای کودکان و نوجوانان) پرداخت.

ابراهیمی افزود: در ادامه این دوره مهرنوش هدایتی و سعید ناجی، دو تن دیگر از استادان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مباحث روز نخست کارگاه را در خصوص دوره فبک تکمیل خواهند کرد.

یادآور می شود در دوره ۴ روزه آموزشی «کتابخانه کودک تفکر» ۳۶ تن از کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان یزد حضور دارند.

منبع: ایکنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..